2024-03-29T00:10:15Z
https://nagoya.repo.nii.ac.jp/oai
oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:00019563
2023-01-16T04:08:46Z
748:749:750:1701
An Institution-wide Approach to Pedagogical Change
教育改革に向けた全学的アプローチ
OUELLETT, Mathew L.
ウォーレット, マシュー・ローレンス
open access
Research demonstrates an ongoing gap between what pedagogical and educational researchers in the United States show are the most effective methods for teaching and learning in higher education and the implementation of such best practices in our university classrooms. This article explores how a significant change in the teaching and learning culture of a university requires a systemic approach incorporating strategies and action for change at course, department and college levels. Additionally, it explores how educational development units contribute to addressing this disparity to promote the dissemination and implementation of evidence-based teaching methods in higher education.
米国における教育学研究の知見が示す大学教育における効果的な教授法と、実際の教室において実践されている教授法の間に差異が生じていると指摘する研究がある。本稿では教育に対する学内文化を変革していく上で求められるシステム的なアプローチについて論じる。さらに、エビデンスベーストな大学教授法の実践と普及を進める上で、教育開発部門がどのようにシステム的なアプローチの推進に貢献できるかを論じる。
名古屋大学高等教育研究センター
2015-03
eng
departmental bulletin paper
VoR
https://doi.org/10.18999/njhe.15.267
http://hdl.handle.net/2237/21609
https://nagoya.repo.nii.ac.jp/records/19563
10.18999/njhe.15.267
1348-2459
名古屋高等教育研究
15
267
284
https://nagoya.repo.nii.ac.jp/record/19563/files/13.pdf
application/pdf
1.3 MB
2018-02-21