@article{oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:00013507, author = {村尾, 浩也 and 河口, 信夫 and 松原, 茂樹 and 山口, 由紀子 and 武田, 一哉 and 稲垣, 康善 and MURAO, Hiroya and KAWAGUCHI, Nobuo and MATSUBARA, Shigeki and YAMAGUCHI, Yukiko and TAKEDA, Kazuya and INAGAKI, Yasuyoshi}, issue = {124}, journal = {情報処理学会研究報告}, month = {Dec}, note = {筆者らはこれまで,柔軟な対話制御を行うことを目指し,対話事例を利用する音声対話システムにおいて,WOZ (Wizard Of Oz)システムと人間との対話のログ情報から事例データを生成する手法を提案してきた.今目我々は,事例ベース対話処理をコンテキスト依存発話を取り扱うことができるように拡張するとともに,対話システムとWOZシステムをオンライン接続し対語中にリアルタイムで事例を修正することにより,事例データを効率的に修正することができる新しい枠組み"GROWアーキテクチャ"を提案する.そしてさらに,その手法に基づいて動作する情報検索向け音声対話システムの概要と,その評価結果について述べる., This paper proposes a new framework of spoken dialogue system, named "GROW architecture" that is based on the examples of dialogue between human and a Wizard-of-OZ (WOZ) system. Along with modeling of information retrieval dialogue, a system for shop information retrieval in a driving car has been designed. The system refers to the dialogue examples to find an example that is suitable to generate a query or a reply. Using the WOZ system for correcting dialogue examples via network, it becomes efficient to construct dialogue examples., 情報処理学会研究報告. SLP, 音声言語情報処理; 2003-SLP-49-46 第5回音声言語シンポジウム}, pages = {269--274}, title = {WOZによるオンライン修正が可能な事例ベース音声対話システム}, volume = {2003}, year = {2003} }