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  1. B200 工学部/工学研究科
  2. B200a 雑誌掲載論文
  3. 学術雑誌

アンケートにおける回答の矛盾度・関心度の定量化およびそれらを考慮した解析手法に関する検討

http://hdl.handle.net/2237/20851
http://hdl.handle.net/2237/20851
3432b13f-f42b-42ba-8d65-9762dab54703
名前 / ファイル ライセンス アクション
41_Analysis_of_Questionnaire_Data.pdf 41_Analysis_of_Questionnaire_Data.pdf (3.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-11-21
タイトル
タイトル アンケートにおける回答の矛盾度・関心度の定量化およびそれらを考慮した解析手法に関する検討
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Study on Quantification of Respondent's Conflict and Interest and Analysis Method of Questionnaire data
言語 en
著者 渡邉, 庸佑

× 渡邉, 庸佑

WEKO 54699

ja 渡邉, 庸佑

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吉川, 大弘

× 吉川, 大弘

WEKO 54700

ja 吉川, 大弘

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古橋, 武

× 古橋, 武

WEKO 54701

ja 古橋, 武

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WATANABE, Yosuke

× WATANABE, Yosuke

WEKO 54702

en WATANABE, Yosuke

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YOSHIKAWA, Tomohiro

× YOSHIKAWA, Tomohiro

WEKO 54703

en YOSHIKAWA, Tomohiro

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FURUHASHI, Takeshi

× FURUHASHI, Takeshi

WEKO 54704

en FURUHASHI, Takeshi

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利
言語 ja
権利情報 ここに掲載した著作物の利用に関する注意 本著作物の著作権は日本感性工学会に帰属します。本著作物は著作権者である日本感性工学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」ならびに関連法規に従うことをお願いいたします。Notice for the use of this material The copyright of this material is retained by the Japan Society of Kansei Engineering (JSKE). This material is published on this web site with the agreement of the author (s) and the JSKE. Please be complied with Copyright Law of Japan and the Relevant statutes if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof. All Rights Reserved, Copyright (C) Japan Society of Kansei Engineering. Comments are welcome. Mail to address editor(at)jske.org , please.
キーワード
主題Scheme Other
主題 Analysis of Questionnaire Data
キーワード
主題Scheme Other
主題 Visualization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Interactive Clustering
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fuzzy Theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 MultiDimensional Scaling
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Companies often carry out questionnaire(s) in order to design marketing strategies or to grasp the trends. Recently, Web questionnaire survey becomes popular with the spread of the Internet in order for companies to reduce cost and to get a lot of questionnaire data. However, in the Web questionnaire survey, some respondents do not answer the questions seriously, because it is not done face-to-face and is done just for giveaway basically. If those answers are included to questionnaire data, there is a possibility that the analysis result of the data is not accurate and shows different characteristics or trends. This paper proposes a quantification of earnestness for answers and a visualization method based on them. This paper put the quantified earnestness into the visualization of questionnaire data and the analysis of them as the weight of each data. This paper applies the proposed method to actual questionnaire data for an outdoor product a and it shows that we can find some important groups of respondents to construct marketing strategy by the proposed method while they are difficult to be found by the conventional one.
言語 en
出版者
出版者 日本感性工学会
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1884-0833
書誌情報 ja : 日本感性工学会論文誌

巻 9, 号 2, p. 129-135, 発行日 2010-02
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/20851
識別子タイプ HDL
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Ver.1 2021-03-01 16:31:45.854688
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