@article{oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:02002436, author = {梅村, 綾子 and UMEMURA, Ayako and 今泉, 歩波 and IMAIZUMI, Honami and 出町, 史夏 and DEMACHI, Fumika and 堀, 雅紀 and HORI, Masaki and 岩崎, はづき and IWASAKI, Hazuki and 佐古, 楓香 and SAKO, Fuka and 竹味, 和輝 and TAKEMI, Kazuki and 吉田, 颯稀 and YOSHIDA, Soki and 杉山, 亜矢斗 and SUGIYAMA, Ayato}, journal = {名古屋大学博物館報告, Bulletin of the Nagoya University Museum}, month = {Mar}, note = {名古屋大学博物館は,「次世代に活かす博物館」を目指し,大学における高等教育や研究活動のほか,博物館の展示の見せ方および教育活動に果敢に取り組んでいる.特に,教育活動においては,大学博物館の特徴を生かした活動の一つとして,大学生・大学院生らが,博物館を通じて,いかに主体的に社会活動に従事する機会を得るか,そして経験を積み重ね,社会に巣立っていけるか,その一連を支援するような体制を整えていくことを課題とし,注力してきた.ここに,2020年4月,有志の学生8名とともに,名古屋大学博物館学生運営スタッフ団体「MusaForum(ムーサ・フォルム)」発足のためのワーキンググループを結成し,活動組織として始動したので報告する.多才な学生ら一人一人の興味・専門を生かし,挑戦し続けるチームワークにより,博物館の「これまで以上の新たな価値」を見出していくことを目指す., Nagoya University Museum is boldly engaged in higher education and research activities at the university, as well as the museum’s exhibits and its educational activities, with the aim of becoming a “museum for the next generation.” In particular, as one of the educational activities that make the best effort with the characteristics of the university museum, we have been focusing on establishing a support system for undergraduate and graduate students’ experiential learning. We hope they gain opportunities to engage in social activities through the museum, and by accumulating experiences, they will successfully contribute to society. Here, we report that, together with eight students, we formed a working group for Nagoya University Museum Student Partnership “MusaForum” in April 2020, and started an organizational activity. We aim to discover the “new value more than ever” of the museum through the teamwork of multi-talented students with their interests, specialties, and challenging spirits.}, pages = {49--61}, title = {名古屋大学博物館学生運営スタッフ団体「MusaForum(ムーサ・フォルム)」2020年度活動報告 : 活動組織としての基盤をつくる}, volume = {37}, year = {2022} }