ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 職業とキャリアの教育学
  4. 21

「成熟社会」における職業教育 : 職業教育の研究と政策へのアプローチ

http://hdl.handle.net/2237/24119
http://hdl.handle.net/2237/24119
17bb8b35-1e64-4c96-8755-4dfd46926f23
名前 / ファイル ライセンス アクション
21-1.pdf 21-1.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-16
タイトル
タイトル 「成熟社会」における職業教育 : 職業教育の研究と政策へのアプローチ
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Vocational Education in a "Mature Society" Japan: One Suggestion to the Research Approach of Vocational Education and Training
言語 en
著者 寺田, 盛紀

× 寺田, 盛紀

WEKO 65416

ja 寺田, 盛紀

Search repository
TERADA, Moriki

× TERADA, Moriki

WEKO 65417

en TERADA, Moriki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mature society
キーワード
主題Scheme Other
主題 vocational key competency
キーワード
主題Scheme Other
主題 substantial knowledge and skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 specialized curses
キーワード
主題Scheme Other
主題 higher vocational education
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper was originally written in English for a contribution to the Journal of Asian Vocational Education and Training Vol.8, No.1 (2015) and is republished as a Japanese version after some revisions. It aims to describe the actual situations of economic and social circumstance, in other word so-called "mature society", in Japan and the role of vocational education (VE) and its way of existence, especially in the relationship with the economic development issue. Already, Japan has faced to such situations as the low economic development, the strong aging (few children) society and the unstable employment for younger generation since 1990's. Traditionally, politicians and researchers have thought the VE as the measure for economic development. But this thinking style and study one let the role of VE disappear when each country has attained the high economic development. Therefore, we have to more positive role of VE in "mature society. It is not only economic role, but also human (younger students') developments and well-beings by VE. We need the positive positioning sustainable vocational competencies within VE. Author abstracted six factor scales concerning vocational competences and verified the positive role of students' studies of usual vocational and specialized curses (substantial knowledge and skills) and system construction, especially for higher vocational education, on the vocational key competencies through author's longitudinal surveys.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科職業・キャリア教育学研究室
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2186-1706
書誌情報 ja : 職業とキャリアの教育学

巻 21, p. 1-13, 発行日 2016-02-23
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/24119
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:06:36.585116
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3