@article{oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:00023685, author = {蒲生, 英博 and 石原, 千尋 and GAMOH, Hidehiro and ISHIHARA, Chihiro}, journal = {大学図書館研究}, month = {Mar}, note = {名古屋大学附属図書館医学部分館では建物の特性を活かして,ラーニング・コモンズとは異なる学修支援として,学生の自主的学習のための年間指定席の新設をメインとした館内改修を行った。2015年4月から運用したLib-Carrelと名付けた年間指定席は,大学内に設けられた本が読める学生の居場所であり,また,同学年の学生と切瑳琢磨できる場所として設置した利用者来館型の図書館サービスである。Lib-Carrelの設置にいたる経緯と,1年間の運用の詳細,今後の課題等について報告する。, Nagoya University Medical Library underwent renovations, which mainly included creation of the year’s reserved carrels to provide learning support different from that of learning commons, making the most of its structural properties. Having started operation in April 2015, the year’s reserved carrels, named Lib-Carrel, are a reading place for students established in the campus, and also one of the on-site library services established as a place of competition and encouragement for students of the same age. This article reports on the background, results of the first year’s operation, and future challenges of Lib-Carrel.}, pages = {100--108}, title = {Lib-Carrel(年間指定席)の新設と運用 : 名古屋大学附属図書館医学部分館における学修支援の事例}, volume = {105}, year = {2017} }