ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A100 文学部/人文学研究科・文学研究科・国際言語文化研究科
  2. A100b 刊行物
  3. 名古屋大学人文学研究論集
  4. 1

「とく」と「とける」の多義構造 : 日本語教育の観点から

https://doi.org/10.18999/jouhunu.1.345
https://doi.org/10.18999/jouhunu.1.345
3851a3a1-7be4-4a1f-a5fd-afbf9a2aa0a3
名前 / ファイル ライセンス アクション
jouhunu_1_21.pdf jouhunu_1_21.pdf (623.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-18
タイトル
タイトル 「とく」と「とける」の多義構造 : 日本語教育の観点から
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル The Polysemic Structure of toku and tokeru : From the Viewpoint of Japanese Language Education
言語 en
著者 李, 澤熊

× 李, 澤熊

WEKO 77182

ja 李, 澤熊

Search repository
LEE, Tackung

× LEE, Tackung

WEKO 77183

en LEE, Tackung

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 多義語
キーワード
主題Scheme Other
主題 多義構造
キーワード
主題Scheme Other
主題 比喩表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 コロケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 polysemic word
キーワード
主題Scheme Other
主題 polysemic structure
キーワード
主題Scheme Other
主題 metaphorical expression
キーワード
主題Scheme Other
主題 collocation
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This text described the multiple meanings of the verbs toku and tokeru in addition to discussing the relation between these multiple meanings (the polysemic structure). Resultantly, it was acknowledged that there were eight equivocal different meanings acknowledged for toku and seven for tokeru. Furthermore, since these two verbs are a corresponding transitive/intransitive verb pair, the corresponding relationship between the different meanings of the verbs was also examined. The results of this examination clarified that the different meanings basically have a corresponding relationship. Moreover, the relation between the different meanings was considered by looking at the two types of symbolic language, metaphor and metonymy, and it was thus possible to clarify the relation among the different meanings. Finally, based on the results of a polysemy analysis, the research considered a method for effectively teaching people to learn all these different meanings. Specifically, a collocation for each different meaning was presented to promote learning, after which the examples of misuse that could be expected for each separate meaning were also presented and the causes and reasons for the misuse examined.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学人文学研究科
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/jouhunu.1.345
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2433-233X
書誌情報 ja : 名古屋大学人文学研究論集

巻 1, p. 345-363, 発行日 2018-03-31
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 13:06:57.676139
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3