ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. I130 高等教育研究センター
  2. I130b 刊行物
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 20

米国大学における成人学生の学修支援 : 学位取得の阻害要因とその対策

https://doi.org/10.18999/njhe.20.275
https://doi.org/10.18999/njhe.20.275
7b5f3497-deb6-4551-9340-d9601e66b4a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
15.pdf 15.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-03
タイトル
タイトル 米国大学における成人学生の学修支援 : 学位取得の阻害要因とその対策
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Serving Adult Learners in American Higher Education : Barriers to Success and Strategies to Improve Degree Completion
言語 en
著者 五島, 敦子

× 五島, 敦子

WEKO 97451

ja 五島, 敦子

Search repository
GOSHIMA, Atsuko

× GOSHIMA, Atsuko

WEKO 97452

en GOSHIMA, Atsuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では、米国ウィスコンシン大学を事例として、成人学生の学修支援の現状と課題を検討した。成人学生は、オンラインを利用して営利大学で学ぶ傾向にある。しかし、質の低さが中退率を増加させ、学生ローン返済が滞って学位取得を阻害している。解決策として、州レベルでは、州立大学システムを再編してリソースの共有と合理化を図っている。具体的には、質の高いフレキシブルな教育を低コストで提供するために、学習経験を認定して単位化する経験学習評価(PLA)やコンピテンシー・ベースド教育(CBE)を開発している。機関レベルでは、継続教育部の成人学生支援部局が生活全般にわたるきめ細かな支援を行うと同時に、労働市場に即したプログラム開発や貧困層の進学支援等の多様なニーズに応えている。日本が学ぶべき点として、大学と社会をつなぐ専門職の活躍が挙げられる。ただし、効率化と予算削減を所与の条件とするスキル偏重の改革が強調される点には留意が必要である。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines barriers to degree completion faced by non-traditional adult learners in American higher education and identifies promising strategies for overcoming these obstacles, focusing on Wisconsin. Adult students attending for-profit institutions are unable to complete their degrees because of defaulting on their loans, resulting in poor labor market outcomes. The University of Wisconsin (UW) System has restructured UW Colleges and UW‒ Extension to widen access to higher education and ensure the sustainability of all the UW campuses. In order to provide high-quality, flexible education at a low cost, the UW System has expanded prior learning assessment (PLA) activities and developed the UW Flex program based on the direct-assessment competency-based education (CBE) model. At UW‒Madison, the Division of Continuing Studies helps returning adults with various resources and personal assistance for exploring their career and education options. Japanese universities need to look at such models using continuing education professionals who can develop sustainable programs that respond to the needs of adult learners and changes in the business market.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本報告は、2019年度パッヘ研究奨励金I-A-2およびJSPS科研費(18K02744)の助成を受けたものである。
言語 ja
出版者
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.20.275
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究

巻 20, p. 275-296, 発行日 2020-03
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:29:12.514239
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3