@article{oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:00006108, author = {Krause, Kerri-Lee and クラウズ, ケリー・リー}, journal = {名古屋高等教育研究}, month = {Mar}, note = {Students' engagement with learning is closely connected to their participation in learning communities within and beyond the classroom. This paper examines the nature of students' out-of-class peer experiences. It reports on a study of Australian undergraduate students across three year levels in a research-led university. The most common reason for making contact with peers was to discuss assignments. There was a strong connection between satisfaction levels and frequency of peer interaction. The study contributes to an understanding of the changing nature of the student experience beyond formal classroom contexts. The paper concludes by considering implications for teaching and learning in higher education., 学生の学習への取り組みは、教室の内外における学習コミュニティへの参加と大きく結びついている。本稿は授業時間外における学生間コミュニケーションの特徴について検討する。その内容は、オーストラリアの研究大学の学部3年生を対象に実施した調査結果に基づく。学生間コミュニケーションの動機として最も一般的なのは、授業の課題について話し合うことであった。大学での学習・生活に対する満足度とコミュニケーションの頻度には大きな関連性がある。考察の結果、教室空間の外側で学生の学習経験に変化が起こりつつあることが明らかとなった。最後に、この変化が大学の教育・学習にもたらす意味について結論をまとめる。}, pages = {301--319}, title = {Beyond Classroom Walls : Students' Out-of-class Peer Experiences and Implications for Teaching and Learning}, volume = {7}, year = {2007} }