WEKO3
アイテム
ラーニング・コモンズの歴史的文脈
https://doi.org/10.18999/annul.7.25
https://doi.org/10.18999/annul.7.254f82dcc3-026b-47b2-8a25-3e95ccfb1d16
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
annals_07_04.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-04-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ラーニング・コモンズの歴史的文脈 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Learning Commons in Historical Context (in Japanese translation) | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
ビーグル, ドナルド
× ビーグル, ドナルド× Beagle, Donald× 三根, 慎二 |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Information Commons | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning Commons | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning centers | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | library reconfiguration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | information literacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インフォメーション・コモンズ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ラーニング・コモンズ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習センター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 図書館の再配置 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報リテラシー | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The college and university library has become the focal point of the “Information Commons” on physical, virtual, and cultural levels. During the technology revolution of the 1980’s and 1990’s the Information Commons (IC) became established as a new model for service delivery in libraries. This model goes beyond the access and retrieval function of traditional reference service to support the full range of activities of information literacy, helping students access, manage, integrate, evaluate and create information and knowledge. Since 2000, many Information Commons facilities have been established in collaboration with other learning support units such as tutorial programs, writing centers, and faculty development centers. These expanded IC facilities are now often called Learning Commons. A case study of the author’s consulting project at Salve Regina University in Newport, Rhode Island (USA) offers one example of how the floorspace of a traditional university library is being reconfigured to create a Learning Commons. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 訳:三根慎二 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学附属図書館研究開発室 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/annul.7.25 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-687X | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学附属図書館研究年報 巻 7, p. 25-34, 発行日 2009-03-31 |
|||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/14579 | |||||
識別子タイプ | HDL |