ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A400 経済学部/経済学研究科
  2. A400b 刊行物
  3. 経済科学
  4. 59(1)

非集計データを用いた複数商品の競合・補完関係の分析:日用品の補完財への応用

https://doi.org/10.18999/ecos.59.1.43
https://doi.org/10.18999/ecos.59.1.43
5eaedb22-3843-4374-8c17-2a9d7b08a77a
名前 / ファイル ライセンス アクション
miyazakikei.pdf miyazakikei.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-04
タイトル
タイトル 非集計データを用いた複数商品の競合・補完関係の分析:日用品の補完財への応用
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル An Analysis of Substitute and Complementary Relationships among Several Product Categories Using Disaggregate Date : An Application to Complementary Products of Daily Necessaries
言語 en
著者 宮崎, 慧

× 宮崎, 慧

WEKO 41896

ja 宮崎, 慧

Search repository
MIYAZAKI, Kei

× MIYAZAKI, Kei

WEKO 41897

en MIYAZAKI, Kei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent times, the development of information technology has resulted in the easy availability of disaggregated data. In particular, active researches have been conducted on the analysis methods of scanner panel data in which purchase history of each household is recorded. In this paper, I review representative studies regarding the analysis of consumer purchase behavior and competitive market structure analysis that use scanner panel data in relation to the analysis of purchase data of substitute or complementary products. When dealing with the purchase behaviors of several categories or brands of products, it is important to research the interrelated influences among them. Granger causality is one of the useful methods for understanding the time series variation of purchase behaviors, but in marketing science, few researches directly deal with Granger causality. Thus, I developed a model that could determine the Granger causality among purchase behaviors of each product for each consumer segment. This model enables to determine the latent switching behavior of the consumer across multiple products or brands in the absence of promotional activities. I applied the proposed method to toothbrush and toothpaste data from the IRI market data (Bronnenberg, Kruger and Mela, 2008), and the results were noteworthy.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院経済学研究科
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/ecos.59.1.43
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www2.soec.nagoya-u.ac.jp/bulletin/proceedings/#vol59
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0022-9725
書誌情報 ja : 経済科学

巻 59, 号 1, p. 43-56, 発行日 2011-06-30
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/15193
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 18:31:33.678210
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3