WEKO3
アイテム
ポートランド日本語補習授業校の子ども達の異文化適応 : 学習・言語・アイデン ティティ面から
https://doi.org/10.18999/nupsych.47.1
https://doi.org/10.18999/nupsych.47.19d56b49b-e8a4-4852-88fb-2f7e72563336
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000050132.pdf (2.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ポートランド日本語補習授業校の子ども達の異文化適応 : 学習・言語・アイデン ティティ面から | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Adaptation of Japanese Students in Portland Japanese School : Language, Academic Achievement and Identity | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
梶田, 正巳
× 梶田, 正巳× Kajita, Masami× 早矢仕, 彩子× Hayashi, Saiko |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adaptation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese Overseas | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | academic achievement | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | identity | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are about 280 students in Portland Japanese School. They go to American public schools on Monday through Friday and go to Japanese School on Saturday. Though there are many kind of difficulties daily in the American public schools in terms of languages, academic achievement and so on, and they have tight schedule, they manage to adapt to the double school sutuation. Students answered the questionaire distuributed in Japanese school. Some of them were interviewed. And two round tabel talks by their mothers were held as well. 109 questionaire data were collected and analized. The discussions were done from the aspect of language, academic achievement and their identity. Students struggles with the rapid change of surroungings, language problems and academic achievment difficulties. But many of them accept the experience positively because they can get broader view and language ability and so on. It is enphasized the struggles are not only for student themselves, but also parents' at the same time. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.47.1 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-1729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 47, p. 1-23, 発行日 2000-12 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |