WEKO3
アイテム
空間的情報の符号化方略における発達的変化 : "Making Space" (Newcombe & Huttenlocher, 2000)から
https://doi.org/10.18999/nupsych.49.217
https://doi.org/10.18999/nupsych.49.217823dd0c0-2bb9-4342-a2da-069ea8926c21
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000726255.pdf (976.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 空間的情報の符号化方略における発達的変化 : "Making Space" (Newcombe & Huttenlocher, 2000)から | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The developmental change of the coding strategies of spatial information: A review of the "Making Space" (Newcombe & Huttenlocher, 2000) | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
布施, 光代
× 布施, 光代× FUSE, Mitsuyo× 林, 幹也× HAYASHI, Mikiya× 石橋, 健太郎× ISHIBASHI, Kentaro |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | spatial coding | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | response learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | dead reckoning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cue learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | place learning | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article reviewed the "Making Space" by Newcombe and Huttenlocher (2000). The theory by Piaget, suggested that the spatial coding develops from the egocentric spatial thought to the Euclidean spatial representation, had dominated the field of developmental theories of space. However, Newcombe and Hutenlocher (2000) suggested the new developmental theory concentrated on the coding strategy of spatial information. We described four coding strategies discussed by them in detail, pointed out the influence of this paper to the psychological studies of spatial cognition, and discussed issues related to their book. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.49.217 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13461729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 49, p. 217-226, 発行日 2002-12-27 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |