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アイテム
Design of Fault Tolerant Control System for Electric Vehicles with Steer-By-Wire and In-Wheel Motors
http://hdl.handle.net/2237/20771
http://hdl.handle.net/2237/20771d7004213-ea72-43ec-a3d0-3860353abf9f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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0021.pdf (394.8 kB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-11-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Design of Fault Tolerant Control System for Electric Vehicles with Steer-By-Wire and In-Wheel Motors | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
Ito, Akira
× Ito, Akira× Hayakawa, Yoshikazu |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fault tolerant | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | disturbance observer | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | redundancy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | steer-by-wire | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | in-wheel motor | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper we propose a fault tolerant control method which is capable of mitigating steering and drive-train system failures. By utilizing the steering system and the drive-train system complementarily, the proposed method will not need an additional redundancy for the fault tolerant purpose. For the steering system failure which should be detected and managed rapidly, the proposed method utilizes the disturbance observer idea to eliminate the fault detection. On the other hand, for the drive-train system failure, a fault detection is equipped. The effectiveness of this method has been verified in simulation. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 7th IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, The International Federation of Automatic Control, September 4-7, 2013. Tokyo, Japan | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | International Federation of Automatic Control (IFAC) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | https://doi.org/10.3182/20130904-4-JP-2042.00021 | |||||
ISBN | ||||||
関連タイプ | isPartOf | |||||
識別子タイプ | ISBN | |||||
関連識別子 | 978-3-902823-48-9 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1474-6670 | |||||
書誌情報 |
en : Advances in Automotive Control 巻 7, 号 1, p. 556-561, 発行日 2013-09 |
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著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://dx.doi.org/10.3182/20130904-4-JP-2042.00021 | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/20771 | |||||
識別子タイプ | HDL |