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アイテム
サスペンション部品の非線形座屈現象に関する形状最適化の検討
http://hdl.handle.net/2237/21116
http://hdl.handle.net/2237/2111670b04cb1-6aa7-416e-b41c-9a32a302a575
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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12_2011_Shintani.pdf (924.2 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2015-01-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サスペンション部品の非線形座屈現象に関する形状最適化の検討 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Examination of Shape Optimization for the Nonlinear Buckling Phenomenon of Suspension Parts | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
新谷, 浩平
× 新谷, 浩平× 長谷, 高明× 伊藤, 聡× 畔上, 秀幸× SHINTANI, Kouhei× NAGATANI, Takaaki× ITO, Satoshi× AZEGAMI, Hideyuki |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Optimum Design | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Finite Element Method(FEM) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nonlinear Buckling | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Weight Reduction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Traction Method | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Geometrical Non-Linearity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Material Non-Linearity | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | This paper presents a numerical solution to a non-parametric shape optimization problem for design of suspension arm in which strength of suspension arm is evaluated by reaction force to plastic buckling load due to compulsory displacement. To deal with buckling phenomena, the geometrical non-linearity and material non-linearity are considered. Hyper-elastic theory is applied to calculate the deformation of suspension arm, under assumption of monotonous loading. Mass and the reaction force integral to the buckling phenomena are chosen as an objective function and a constraint function, respectively. The shape derivatives of these functions are evaluated by the shape optimization theory. A numerical scheme based on a sequential quadratic approximation method is applied to reshape by using the shape gradients. In this scheme, the traction method is used to find the decent directions of the cost functions. The scheme is implemented by using a commercial shape optimization program. In this program, the shape gradients are calculated by a user sub-program which is developed by using the result of non-linear FEM analysis of a commercial solver. The numerical example for a suspension arm model shows 12% of mass reduction while keeping the reaction force integral constant. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
出版者 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 一般社団法人日本機械学会 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプresource | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1299/kikaia.77.1187 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-5008 | |||||
書誌情報 |
ja : 日本機械学会論文集A編 巻 77, 号 780, p. 1187-1198, 発行日 2011-08 |
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著者版フラグ | ||||||
値 | author | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://dx.doi.org/10.1299/kikaia.77.1187 | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/21116 | |||||
識別子タイプ | HDL |