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モノづくり学習の意味 : 「実習論」再論
http://hdl.handle.net/2237/21365
http://hdl.handle.net/2237/2136532fad277-beb4-4d94-a1b0-3ca036e517aa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2-23.pdf (2.3 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | モノづくり学習の意味 : 「実習論」再論 | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
田中, 萬年
× 田中, 萬年 |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, I throw light on the reason and its background why the practical training in the education of Japan has been treated lightly. The practical training means that (1) the mastery of skill, (2) the verification of theory, (3) the imitation of work, (4) the acquisition of knowledge, (5) the source of creativity, (6) the understanding of work as a whole, and (7) the formation of attitude as organized worker. I emphasize that we can not succeed to our technology without the succession to knowledge or skill acquired from the practical training from generation to generation. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 山形県立産業技術短期大学校 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2185-470X | |||||
書誌情報 |
ja : 山形県立産業技術短期大学校紀要 巻 4, p. 61-70, 発行日 1998-03 |
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著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/21365 | |||||
識別子タイプ | HDL |