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アイテム
存在と無、普遍的人間(オム)と理性
https://doi.org/10.18999/jouflp.61.173
https://doi.org/10.18999/jouflp.61.1733466c876-d048-4aaa-a415-8ea59c8ec355
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-04-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 存在と無、普遍的人間(オム)と理性 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Being and Nothingness, Man and Reason | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
嶋田, 義仁
× 嶋田, 義仁× SHIMADA, Yoshihito |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 現象学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 存在 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 無 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人間 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 理性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 精神 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アウグスチヌス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | デカルト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ルソー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ハイデッガー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヘーゲル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | phenomenology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | being | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nothingness | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | man | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reason | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mind | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Augustin | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Descartes | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rousseau | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Heidegger | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Hegel | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Sein und Zeit is a phenomenological ontology thinking about existential mind experiences, different from the transcendental philosophy guided with a purely reflexive thinking. Its far ancestor is Hegelian Phenomenology of Spirit. Hegel tried to restore the totality of human mind sharpened into reason by Kant. Absolute spirit is the highest for him and philosophy is almost over religion, while in Kant's philosophy reason stayed on the domain of human capacity. In this sense, Hegel was atheist. European Middle Age thinking was dominated by Augustin's theology considering this secular world is nothing, because God is the being and the best like Sun. European humanist philosophers should fight against this theology to restore human being. This evolution was realized by Descartes: he declared 'I think, therefore I am'. Man got being. How can we live in this world without God? This became a common subject for men of the modern world. Recognizing the most important value in Man (Homme), J. J. Rousseau considered the realization of Man in the history is the most important humanist object to realize. The notion of man is however too abstract and too homogenous, being too universal, for human being in the reality driven by various emotions, various reasons is heterogeneous and specific one. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学文学部 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/jouflp.61.173 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0469-4716 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学文学部研究論集. 哲学 巻 61, p. 173-184, 発行日 2015-03-31 |
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著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/21545 | |||||
識別子タイプ | HDL |