ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A100 文学部/人文学研究科・文学研究科・国際言語文化研究科
  2. A100b 刊行物
  3. JunCture : 超域的日本文化研究
  4. 12

写真映えするミルクティー : 使い捨てプラスチックという物質のパフォーマンス

https://doi.org/10.18999/juncture.12.72
https://doi.org/10.18999/juncture.12.72
94fe2d3e-9637-44e7-9e30-7300ce9e5fa3
名前 / ファイル ライセンス アクション
juncture_12_72.pdf juncture_12_72.pdf (1.1 MB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2021-05-19
タイトル
タイトル 写真映えするミルクティー : 使い捨てプラスチックという物質のパフォーマンス
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Drinking Tea : A Materialist Performance of Single-use Plastic
言語 en
著者 胡, 嘉明

× 胡, 嘉明

ja 胡, 嘉明

en WU, Ka-ming

Search repository
岸川, あゆみ

× 岸川, あゆみ

ja 岸川, あゆみ

en KISHIKAWA, Ayumi

Search repository
星野, 幸代

× 星野, 幸代

ja 星野, 幸代

en HOSHINO, Yukiyo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 ミルクティー消費
キーワード
主題Scheme Other
主題 写真撮影という流行文化
キーワード
主題Scheme Other
主題 プラスチック汚染
キーワード
主題Scheme Other
主題 新物質主義分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 milk tea consumption
キーワード
主題Scheme Other
主題 popular culture of photography
キーワード
主題Scheme Other
主題 plastic pollution
キーワード
主題Scheme Other
主題 new materialist analysis
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Drinking tea among young people in contemporary urban China has involved new sets of wares and habits: plastic straws, plastic cups and browsing in smart phones. The beverage is now a mixture of tea with cheese, tapioca balls, or fruits. Most importantly, the tea consumption not only involves customers spending time in long queues, posting picture on the social media, but also disposing of all plastic wares afterwards. Tea drinking in today’s China therefore represents a new type of food consumption in social media and a new set of disposable practices. This paper examines the marketing images, media narratives and photographic practices associated with this new trend of tea drinking. Through analyzing marketing representations of the consumption, it asks the following questions. How does the translucent materiality of plastic mediate the visuality of tea consumption process? Why do people have to take picture when consuming tea? How can we rethink the role of single-use plastic in contemporary food consumption? Last, how can cultural critique of articulating consumption with class and gender differences contribute to the global campaign of reducing single-use plastic?
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 岸川あゆみ(訳), 星野幸代(監修)
言語 ja
出版者
出版者 名古屋大学大学院人文学研究科附属超域文化社会センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/juncture.12.72
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1884-4766
書誌情報 ja : JunCture : 超域的日本文化研究

巻 12, p. 72-82, 発行日 2021-03-26
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-05-19 01:59:26.471016
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3