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アイテム
日本語の補助動詞の使用から見る話し手の視点の捉え方 : 日韓中の初対面会話に見られる補助動詞の使用に注目して
https://doi.org/10.18999/jouhunu.4.217
https://doi.org/10.18999/jouhunu.4.217633688a1-4b1c-4a94-a324-b57aba75a054
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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jouhunu_4_217.pdf (305 KB)
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Item type | itemtype_ver1(1) | |||||||||
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公開日 | 2021-05-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本語の補助動詞の使用から見る話し手の視点の捉え方 : 日韓中の初対面会話に見られる補助動詞の使用に注目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | How to grasp the speaker’s viewpoint the use of Japanese auxiliary verbs : Through the use of auxiliary verbs found in first-time conversations between Japanese, Korean and Chinese Japanese Learner | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
許, 明子
× 許, 明子
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アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 視点 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 補助動詞 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | テモラウ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | テクレル | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 使用率 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | perspective | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese auxiliary verbs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | “te morau, -te kureru” | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | frequency of use | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In this study, we clarify that the difference in the way the speaker perceives the viewpoint influences the tendency to use Japanese auxiliary verbs. To that end, we analyzed 18 pairs of conversations between Japanese and Korean and Chinese Japanese learner. As a result, there was a tendency between Japanese and Korean Japanese learner that they were frequently used in the “te morau, te kureru”and the expressions of “-te shimau”. On the other hand, Chinese learners use auxiliary verbs less frequently, which is different from Japanese and Korean Japanese Learner. It seems that Chinese Japanese learners do not use expressions that focus on the speaker his/herself, but rather portray the event from the edge. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 名古屋大学人文学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18999/jouhunu.4.217 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-233X | |||||||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学人文学研究論集 巻 4, p. 217-225, 発行日 2021-03-31 |