ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. I130 高等教育研究センター
  2. I130b 刊行物
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 21

オンライン環境における実験・実習指導 : 物理学実験での取り組み

https://doi.org/10.18999/njhe.21.77
https://doi.org/10.18999/njhe.21.77
7ca5e59e-a72f-481b-8303-089548a82530
名前 / ファイル ライセンス アクション
njhe_21_77.pdf njhe_21_77.pdf (2.5 MB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2021-06-17
タイトル
タイトル オンライン環境における実験・実習指導 : 物理学実験での取り組み
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Physics Experiments and Exercises in an Online Environment
言語 en
著者 森鼻, 久美子

× 森鼻, 久美子

ja 森鼻, 久美子

en MORIHANA, Kumiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2020年度は、新型コロナウイルスの影響により、対面での講義・実験を行うことが難しい状況となり、オンライン環境での講義、実験を行なった。本稿では、オンライン環境での実施が難しいとされる実験・実習指導において、名古屋大学全学教育科目理系基礎科目「物理学実験」におけるオンライン環境での実験の取り組み例を紹介する。物理学実験の様々な実験テーマをオンライン環境下で指導する中で、様々なメリット・デメリットが見えてきた。メリットとしては、学生との双方向のやりとりの増加、教員側の実験全体の把握のしやすさなどが挙げられる。一方、実験の基本操作を学ぶ機会の経験、対面でしか経験できない実験操作を体験できないなどデメリットもある。今後、オンラインでの取り組みの経験を対面実験にも生かすことで、オンラインと対面の双方の利点を生かした実験指導を目指していきたい。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Due to the COVID-19 outbreak, it became difficult to conduct face-to-face lectures and experiments in the 2020 academic year. In this paper, we introduce some examples of online experiments for teaching and practical training, which are difficult to conduct in an online environment, in“Physics Experiments,”a basic science subject of the Nagoya University curriculum. Advantages and disadvantages have emerged from teaching experiments in the online environment for various subjects within“Physics Experiments.” The advantages include an increase in the number of interactions with students and an easier grasp of the entire experiment on the part of the teacher. On the other hand, there are some disadvantages, such as the lack of opportunity to learn the basic operation of the experiment, and not being able to experience the experiment operations face-to-face. In the future, we would like to take advantage of both forms of instruction by applying the experience of online experiments to face-to-face experiments.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for the Studies of Higher Education, Nagoya University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.21.77
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究
en : Nagoya Journal of Higher Education

巻 21, p. 77-87, 発行日 2021-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-06-17 01:12:40.123002
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3