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  1. H200 未来材料・システム研究所
  2. H200a 雑誌掲載論文
  3. 学術雑誌

Consumer preferences for hydrogen fuel cell vehicles in Japan

http://hdl.handle.net/2237/0002001414
http://hdl.handle.net/2237/0002001414
4cb3045b-5f64-4e61-bf94-a30d1c844298
名前 / ファイル ライセンス アクション
Khan_et_al_2020.pdf Khan_et_al_2020.pdf (741 KB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2021-09-09
タイトル
タイトル Consumer preferences for hydrogen fuel cell vehicles in Japan
言語 en
著者 Khan, Urwah

× Khan, Urwah

en Khan, Urwah

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Yamamoto, Toshiyuki

× Yamamoto, Toshiyuki

en Yamamoto, Toshiyuki

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Sato, Hitomi

× Sato, Hitomi

en Sato, Hitomi

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利
言語 en
権利情報 © 2020. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
キーワード
主題Scheme Other
主題 Consumer preferences in Japan
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fuel cell vehicles
キーワード
主題Scheme Other
主題 Governmental incentives
キーワード
主題Scheme Other
主題 Hydrogen society
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mixed logit model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Stated preference discrete choice
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 After the successful adoption and deployment of electric vehicles in Norway with the support of generous government-led incentives, several other countries began introducing policy incentives for environmental-friendly vehicles. In light of Japan’s goal of becoming a hydrogen society, this paper examines the preferences of Japanese citizens for hydrogen fuel cell vehicles (HFCVs) through a stated preference discrete choice experiment involving carefully chosen vehicle attributes and incentives. To this end, it uses mixed logit model on the choice scenario data to elicit the behavioral responses. Governmental incentives such as free public parking and free public transport significantly impact the preferences for HFCVs. In terms of socio-demographic characteristics, education and apartment parking remarkably affect the adoption of HFCVs. Although the preference of Japanese consumers for HFCVs is significantly lower than that for conventional vehicles, a well-designed package of policy incentives involving free public parking and public transport can drive Japan’s push for HFCVs in the long run.
言語 en
出版者
出版者 Elsevier
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1016/j.trd.2020.102542
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13619209
書誌情報 en : Transportation Research Part D: Transport and Environment

巻 87, p. 102542, 発行日 2020-10
ファイル公開日
日付 2022-10-01
日付タイプ Available
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Ver.1 2021-09-09 05:23:59.839315
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