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王立絵画彫刻アカデミーとラファエッロ : ローマ大賞受賞作品を手掛かりに
https://doi.org/10.18999/jouhunu.5.299
https://doi.org/10.18999/jouhunu.5.29919f6c38e-50ca-4906-ab91-6766e626ca9a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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jouhunu_5_299.pdf (3.5 MB)
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Item type | itemtype_ver1(1) | |||||||||
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公開日 | 2022-04-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 王立絵画彫刻アカデミーとラファエッロ : ローマ大賞受賞作品を手掛かりに | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | L’Académie royale de peinture et de sculpture and Raphael : on the Grand Prix de Rome | |||||||||
言語 | fr | |||||||||
著者 |
栗田, 秀法
× 栗田, 秀法
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アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 王立絵画彫刻アカデミー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ローマ賞 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ラファエッロ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 物語画 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 古典主義 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | l’Académie royale de peinture et de sculpture | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Grand Prix de Rome | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Raphael | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Poussin | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | History Painting | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Classicism | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | At the Royal Academy of Painting and Sculpture, before the querelle du coloris Raphael was regarded as the model with absolute authority. After the controversy, his authority became relative, but he continued to be revered as a model of painting with solemn subject matter. In the midst of the mainstream of light rococo taste, the Prix de Rome competition continued to be the only place for the inheritance of solemn themes. The Grand Prize-winning works gradually became less majestic in style than those of Raphael and Poussin, but they maintained a certain distance from the prevailing styles, adopted relatively subdued colors, and constantly referred to the clear narrative method in orderly composition found in Raphael’s Bible of the Vatican Logge. Even during the rise of the Rococo taste from the end of the 17th century to the latter half of the 18th century, Raphaelism, as one variant of pseudo-classicism, remained alive in the Prix de Rome. On the other hand, after David’s Belisarius, the more grandiose world of Raphael’s tapestries at the Sistine Chapel and Poussin was taken as a model, and strict classicism was restored and neoclassicism was established. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 名古屋大学人文学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプresource | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18999/jouhunu.5.299 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
助成情報 | ||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||
言語 | en | |||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-20K00126/ | |||||||||
研究課題番号 | 20K00126 | |||||||||
研究課題名 | フランス・アカデミーの総合的研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-233X | |||||||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学人文学研究論集 en : The Journal of Humanities, Nagoya University 巻 5, p. 299-317, 発行日 2022-03-31 |