ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

{"_buckets": {"deposit": "73ffa9be-28da-4174-a0a1-e0a55c6060d2"}, "_deposit": {"id": "2002419", "owners": [1], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "2002419"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:02002419", "sets": ["1650336772099"]}, "author_link": [], "control_number": "2002419", "item_1615768549627": {"attribute_name": "出版タイプ", "attribute_value_mlt": [{"subitem_version_resource": "http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85", "subitem_version_type": "VoR"}]}, "item_9_alternative_title_19": {"attribute_name": "その他のタイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_alternative_title": "日本における英語による授業のための能力開発プログラム(PD)と能力認定に関する教員の見解", "subitem_alternative_title_language": "ja"}]}, "item_9_biblio_info_6": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2022-03", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicPageEnd": "87", "bibliographicPageStart": "55", "bibliographicVolumeNumber": "22", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "名古屋高等教育研究", "bibliographic_titleLang": "ja"}, {"bibliographic_title": "Nagoya Journal of Higher Education", "bibliographic_titleLang": "en"}]}]}, "item_9_description_4": {"attribute_name": "内容記述", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "As English-medium instruction (EMI) takes on a more important role in higher education in Japan, there are ongoing concerns that faculty members lack the support they need to effectively teach in what may be their own or their students’ second language. In a replication and localization of Macaro et al.’s 2020 multi-country survey of EMI-related professional development (PD), this study investigated the experience, needs, and preferences of faculty members teaching in English in Japan. Results from 92 respondents indicate that while professors acknowledge teaching in an EMI context requires different competencies than either teaching in a Japanese-medium setting or using English as a professional academic language, fewer than half have participated in PD training. Respondents are open to the idea of EMI-related PD but are only moderately receptive to a potential scheme to certify their competencies. Respondents’ perspectives differed depending on their experience teaching in EMI, as well as their linguistic and disciplinary background.", "subitem_description_language": "en", "subitem_description_type": "Abstract"}, {"subitem_description": "日本の高等教育において英語による授業(EMI)がより重要な役割を果たすようになるにつれ、教員および学生の第二言語を使って効果的に授業を行うための必要なサポートが不足しているという懸念が高まっている。本稿では、Macaroらが2020年に実施したEMI関連のプロフェッショナル・ディベロップメント(PD)に関する多国間調査をローカライズし、日本の市立、公立、国立大学のEMIプログラムを対象として、日本でEMIに従事する教員(n = 92)の経験、ニーズ、期待へのアンケートとインタビュー調査を実施した。回答者は、日本語を母国語とする人(40.2%)、英語を母国語とする人(31.5%)、その他の言語を母国語とする人(28.3%)とほぼ同率で、回答者の大半(73.6%)は人文・社会科学系の分野で教えており、ほとんど(83.7%)がEMIで5年以上の経験を持っていた。結果によると、英語で教えることは、日本語で授業を行う能力や、学術言語としての英語能力とは、異なる能力が必要であると教員は認識している。しかし、その能力を身につけるためのPD活動に参加したことのある者は全体の半数以下であった。回答者は、短期的で、言語能力ではなく教える技術に焦点を当てたものであれば、EMI関連のPDに前向きであるが、自分の能力を検証するシステムについては懐疑的である。回答者のニーズと期待は、EMIでの教育経験や母国語、学問によっても異なる。これらの結果から、EMI教員を支援するためのプログラムは、教員のニーズや関心、そして大学が置かれた状況およびプログラムの内容を明確に理解した上で開発すべきであると結論づける。", "subitem_description_language": "ja", "subitem_description_type": "Abstract"}]}, "item_9_identifier_registration": {"attribute_name": "ID登録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_identifier_reg_text": "10.18999/njhe.22.55", "subitem_identifier_reg_type": "JaLC"}]}, "item_9_publisher_32": {"attribute_name": "出版者", "attribute_value_mlt": [{"subitem_publisher": "名古屋大学高等教育研究センター", "subitem_publisher_language": "ja"}, {"subitem_publisher": "Center for the Studies of Higher Education, Nagoya University", "subitem_publisher_language": "en"}]}, "item_9_source_id_7": {"attribute_name": "収録物識別子", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "1348-2459", "subitem_source_identifier_type": "PISSN"}]}, "item_access_right": {"attribute_name": "アクセス権", "attribute_value_mlt": [{"subitem_access_right": "open access", "subitem_access_right_uri": "http://purl.org/coar/access_right/c_abf2"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "BROWN, Howard", "creatorNameLang": "en"}, {"creatorName": "ブラウン, ハワード", "creatorNameLang": "ja"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "BRADFORD, Annette", "creatorNameLang": "en"}, {"creatorName": "ブラッドフォード, アンネット", "creatorNameLang": "ja"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_access", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2022-04-19"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "04.pdf", "filesize": [{"value": "629 KB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "mimetype": "application/pdf", "size": 629000.0, "url": {"objectType": "fulltext", "url": "https://nagoya.repo.nii.ac.jp/record/2002419/files/04.pdf"}, "version_id": "dc8481d2-f8d1-49f5-bfb6-216bc8655466"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "eng"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "Faculty Perspectives on Professional Development and Certification for English-medium instruction Programs in Japan", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "Faculty Perspectives on Professional Development and Certification for English-medium instruction Programs in Japan", "subitem_title_language": "en"}]}, "item_type_id": "40001", "owner": "1", "path": ["1650336772099"], "permalink_uri": "https://doi.org/10.18999/njhe.22.55", "pubdate": {"attribute_name": "PubDate", "attribute_value": "2022-04-19"}, "publish_date": "2022-04-19", "publish_status": "0", "recid": "2002419", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["Faculty Perspectives on Professional Development and Certification for English-medium instruction Programs in Japan"], "weko_shared_id": -1}
  1. H130 高等教育研究センター
  2. H130b 紀要
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 22

Faculty Perspectives on Professional Development and Certification for English-medium instruction Programs in Japan

https://doi.org/10.18999/njhe.22.55
https://doi.org/10.18999/njhe.22.55
618397c0-4d62-429b-a1b2-f0f6ca526e5c
名前 / ファイル ライセンス アクション
04.pdf 04.pdf (629 KB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2022-04-19
タイトル
タイトル Faculty Perspectives on Professional Development and Certification for English-medium instruction Programs in Japan
言語 en
その他のタイトル
その他のタイトル 日本における英語による授業のための能力開発プログラム(PD)と能力認定に関する教員の見解
言語 ja
著者 ブラウン, ハワード

× ブラウン, ハワード

en BROWN, Howard

ja ブラウン, ハワード

Search repository
ブラッドフォード, アンネット

× ブラッドフォード, アンネット

en BRADFORD, Annette

ja ブラッドフォード, アンネット

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 As English-medium instruction (EMI) takes on a more important role in higher education in Japan, there are ongoing concerns that faculty members lack the support they need to effectively teach in what may be their own or their students’ second language. In a replication and localization of Macaro et al.’s 2020 multi-country survey of EMI-related professional development (PD), this study investigated the experience, needs, and preferences of faculty members teaching in English in Japan. Results from 92 respondents indicate that while professors acknowledge teaching in an EMI context requires different competencies than either teaching in a Japanese-medium setting or using English as a professional academic language, fewer than half have participated in PD training. Respondents are open to the idea of EMI-related PD but are only moderately receptive to a potential scheme to certify their competencies. Respondents’ perspectives differed depending on their experience teaching in EMI, as well as their linguistic and disciplinary background.
言語 en
内容記述タイプ Abstract
内容記述
内容記述 日本の高等教育において英語による授業(EMI)がより重要な役割を果たすようになるにつれ、教員および学生の第二言語を使って効果的に授業を行うための必要なサポートが不足しているという懸念が高まっている。本稿では、Macaroらが2020年に実施したEMI関連のプロフェッショナル・ディベロップメント(PD)に関する多国間調査をローカライズし、日本の市立、公立、国立大学のEMIプログラムを対象として、日本でEMIに従事する教員(n = 92)の経験、ニーズ、期待へのアンケートとインタビュー調査を実施した。回答者は、日本語を母国語とする人(40.2%)、英語を母国語とする人(31.5%)、その他の言語を母国語とする人(28.3%)とほぼ同率で、回答者の大半(73.6%)は人文・社会科学系の分野で教えており、ほとんど(83.7%)がEMIで5年以上の経験を持っていた。結果によると、英語で教えることは、日本語で授業を行う能力や、学術言語としての英語能力とは、異なる能力が必要であると教員は認識している。しかし、その能力を身につけるためのPD活動に参加したことのある者は全体の半数以下であった。回答者は、短期的で、言語能力ではなく教える技術に焦点を当てたものであれば、EMI関連のPDに前向きであるが、自分の能力を検証するシステムについては懐疑的である。回答者のニーズと期待は、EMIでの教育経験や母国語、学問によっても異なる。これらの結果から、EMI教員を支援するためのプログラムは、教員のニーズや関心、そして大学が置かれた状況およびプログラムの内容を明確に理解した上で開発すべきであると結論づける。
言語 ja
内容記述タイプ Abstract
出版者
言語 ja
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
出版者
言語 en
出版者 Center for the Studies of Higher Education, Nagoya University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.22.55
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究
en : Nagoya Journal of Higher Education

巻 22, p. 55-87, 発行日 2022-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-19 03:01:06.062208
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3