WEKO3
アイテム
小学校低学年教科書に見られる比喩
https://doi.org/10.18999/jouhunu.6.41
https://doi.org/10.18999/jouhunu.6.410ec612e3-ea38-4d74-80cc-4e74d0b60325
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
jouhunu_6_41.pdf (470 KB)
|
|
Item type | itemtype_ver1(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校低学年教科書に見られる比喩 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Metaphors in Japanese Elementary School Textbooks of Lower Grades | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
鷲見, 幸美
× 鷲見, 幸美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 概念メタファー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | メタファー表現 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 多様な言語文化背景をもつ子ども | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教科学習支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | conceptual metaphors | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | metaphorical expressions | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | culturally and linguistically diverse students | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | subject learning support | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This research aims to compile a list of conceptual metaphors and metaphorical expressions in elementary school textbooks with the objective of providing a reference for individuals who teach and support culturally and linguistically diverse students in subject learning. This paper intends to report the results of a survey and analysis and to compile a tentative (nondefinitive) list of metaphors in lower-grade textbooks. The list implies that students in lower grades are learning the way of understanding and experiencing unfamiliar (abstract) objects in terms of physical (concrete) objects, although they are at a stage of expanding familiar vocabulary from the viewpoint of vocabulary learning. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 名古屋大学人文学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18999/jouhunu.6.41 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-233X | |||||||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学人文学研究論集 en : The Journal of Humanities, Nagoya University 巻 6, p. 41-56, 発行日 2023-03-31 |