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  1. D100 大学院国際開発研究科
  2. D100b 刊行物
  3. GSID Discussion Paper

The Impact of Urban Transportation Investment on Property Values : Evidence from the Jakarta’s Mass Rapid Transit (MRT)

https://doi.org/10.18999/disp.217.1
https://doi.org/10.18999/disp.217.1
4e73f717-7124-43dc-a210-835be983b384
名前 / ファイル ライセンス アクション
Discussion_PP_Shimizutani_217.pdf Discussion_PP_Shimizutani_217.pdf (1.0 MB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2024-09-20
タイトル
タイトル The Impact of Urban Transportation Investment on Property Values : Evidence from the Jakarta’s Mass Rapid Transit (MRT)
言語 en
著者 Shimizutani, Satoshi

× Shimizutani, Satoshi

en Shimizutani, Satoshi

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Suzuki, Tomoyoshi

× Suzuki, Tomoyoshi

en Suzuki, Tomoyoshi

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Yamada, Eiji

× Yamada, Eiji

en Yamada, Eiji

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mass rapid transit (MRT)
キーワード
主題Scheme Other
主題 property values
キーワード
主題Scheme Other
主題 rents
キーワード
主題Scheme Other
主題 Indonesia
キーワード
主題Scheme Other
主題 Jakarta
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Urban transportation infrastructure remains underdeveloped in many low- and middle-income countries and quantitative evidence on impact is limited. We examine the effect of the Jakarta Mass Rapid Transit (MRT), Indonesia’s first urban railway project, on property values. Using a panel dataset of rents for commercial offices and residential apartments along the MRT line, we apply a difference-in-differences estimation to assess the impact of the MRT opening in a quasi-natural experimental setting. We find negative and significant impact of the MRT opening on commercial office rents in areas close to MRT stations, while no significant impact is observed on residential apartments. We argue that the negative impact on commercial offices may be driven by oversupply of rental office properties. Our results suggest that property values may not necessarily increase with urban transit development, posing a challenge for practitioners pursuing transit-oriented development (TOD) and land value capture (LVC) financing for infrastructure.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院国際開発研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of International Development, Nagoya University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/disp.217.1
ID登録タイプ JaLC
書誌情報 en : GSID Discussion Paper

号 217, p. 1-41, 発行日 2024-09
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Ver.1 2024-09-20 02:42:49.274057
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