WEKO3
アイテム
リアクションペーパーの記述内容をデータとしてどう活用するか : 研究動向の検討を中心に
https://doi.org/10.18999/kyor.58.19
https://doi.org/10.18999/kyor.58.19e4c01dd5-5d35-4f1f-8bc4-3ca1d5d3fb1f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kyor_58_19.pdf (714.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | リアクションペーパーの記述内容をデータとしてどう活用するか : 研究動向の検討を中心に | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | How Should We Utilize Descriptive Contents of Reaction-Paper ? | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
須田, 昂宏
× 須田, 昂宏× SUDA, Takahiro |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | This research focuses on Reaction-Paper as a clue to understand students’ learning in a lesson, and examines how to utilize the descriptive contents of Reaction-Paper. As a result of examining nine precedent studies that try to understand students’ learning by using their descriptive contents of Reaction-Paper, three are suggested. First, precedent studies can be classified into [the fact report type], [the qualitative interpretation type] and [the category analysis type], but each type has its own weakness. Therefore, a new analytical method that enables us to understand students’ learning “specifically” and “systematically” is needed. Second, research to analyze various aspects of students’ learning organically is needed. And finally, research to correlate Reaction-Paper with other related data is needed. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
出版者 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 教育科学専攻 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/kyor.58.19 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0288-996X | |||||
書誌情報 |
ja : 教育論叢 巻 58, p. 19-34, 発行日 2015-03-21 |
|||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/22704 | |||||
識別子タイプ | HDL |