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  1. B200 工学部/工学研究科
  2. B200a 雑誌掲載論文
  3. 学術雑誌

Study on Steel Railings Installed on Concave- and Convex-Curved Bridge Parapet

http://hdl.handle.net/2237/22929
http://hdl.handle.net/2237/22929
b87d2c67-5a02-47eb-a84f-dec9702ded12
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-2_International_Journal.pdf 1-2_International_Journal.pdf (804.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-07-24
タイトル
タイトル Study on Steel Railings Installed on Concave- and Convex-Curved Bridge Parapet
言語 en
著者 Itoh, Yoshito

× Itoh, Yoshito

WEKO 60180

en Itoh, Yoshito

Search repository
Thanh, Le

× Thanh, Le

WEKO 60181

en Thanh, Le

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 Impact collision
キーワード
主題Scheme Other
主題 Dynamic analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curved steel railings
キーワード
主題Scheme Other
主題 LS-DYNA
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports performance results for steel bridge railings installed on concave- and convex-curved bridge parapet based on new-type posts. Preliminary experimental tests are first conducted to examine the behaviours of these posts when subjected to a collision from a heavy steel ball. The values thus verified are then fed into the LS-DYNA 3D analysis tool to generate improved simulations for the performances of new-type curved steel railings subjected to truck collisions. For some concave road curvatures, it is found that the impact angles between the vehicle and the railings are larger than assumed in the current Japanese specifications. Some researchers and engineers suspect that a curved railing is less effective than a straight one in the same collision conditions. The purposes of this study, in addition to contributing to the further improvement of curved steel railings, are accordingly to test the validity of the said suspicion, and to investigate the performances of these new-type concave-curved steel railings under larger collision impact angles. The performance results for concave- and convex-curved railings are compared against each other as well as with the results for straight railings.
言語 en
出版者
出版者 Multi-Science Publishing
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1260/2041-4196.5.2.239
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2041-4196
書誌情報 en : International Journal of Protective Structures

巻 5, 号 2, p. 239-251, 発行日 2014-06
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://dx.doi.org/10.1260/2041-4196.5.2.239
識別子タイプ DOI
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/22929
識別子タイプ HDL
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Ver.1 2021-03-01 15:39:50.518056
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