ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 中等教育研究センター紀要
  4. 5-6

アメリカにおける授業研究の動向と挑戦(1) : スティグラー・グループの研究課題と成果の分析

https://doi.org/10.18999/chukkc.5-6.51
https://doi.org/10.18999/chukkc.5-6.51
66f27794-b133-4712-9fcb-7692847ace25
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_06-05.pdf 05_06-05.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-25
タイトル
タイトル アメリカにおける授業研究の動向と挑戦(1) : スティグラー・グループの研究課題と成果の分析
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Challenges and Progress of Lesson Study in America : Focus on James Stigler's Research Group
言語 en
著者 的場, 正美

× 的場, 正美

WEKO 71203

ja 的場, 正美

Search repository
サルカール, アラニ モハメッド レザ

× サルカール, アラニ モハメッド レザ

WEKO 71204

ja サルカール, アラニ モハメッド レザ

Search repository
花崎, 恵理

× 花崎, 恵理

WEKO 71205

ja 花崎, 恵理

Search repository
伊藤, 久仁香

× 伊藤, 久仁香

WEKO 71206

ja 伊藤, 久仁香

Search repository
白山, 真澄

× 白山, 真澄

WEKO 71207

ja 白山, 真澄

Search repository
可児, 美佐子

× 可児, 美佐子

WEKO 71208

ja 可児, 美佐子

Search repository
Matoba, Masami

× Matoba, Masami

WEKO 71209

en Matoba, Masami

Search repository
Sarkar, Arani Mohammad Reza

× Sarkar, Arani Mohammad Reza

WEKO 71210

en Sarkar, Arani Mohammad Reza

Search repository
Hanasaki, Eri

× Hanasaki, Eri

WEKO 71211

en Hanasaki, Eri

Search repository
Ito, Kunika

× Ito, Kunika

WEKO 71212

en Ito, Kunika

Search repository
Shiroyama, Masumi

× Shiroyama, Masumi

WEKO 71213

en Shiroyama, Masumi

Search repository
Kani, Misako

× Kani, Misako

WEKO 71214

en Kani, Misako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines current trends and challenges of Jugyou Kenkyuu (Lesson Study) in the United States. The objective is to examine what "American teachers" can learn from Japanese approach to improving teaching and enhancing learning, especially lesson study as a collaborative research on classroom activities. The intention is to clarify whac we -as Japanese teachers and scholars- can learn from American view of lesson study. James Stigler & James Hiebert, Catherine Lewis, Makoto Yoshida & Clea Fernandez are a large group of the education scholars in the United States who have already tried to transfer Japanese approach of teachers professional development and improving teaching to the United States since 1980s-1990s. According to the research groups, lesson study piqued widespread interest in the late 1990s with the publication of J.Stigler & J.Hiebert' s The Teaching Gap, which discussed the findings from the Third International Mathematics and Sciences Study (TIMSS) Video Comparison Study in an anecdotal, narrative manner. Although lesson study did not directly come out of TIMSS, the authors introduced and popularized lesson study within its argumentative framework. Recently a large number of American researchers and educators have suggested that Japanese model of lesson study might be an incredibly beneficial approach to examine practice for teachers in the United States. From this study, it can be seen that the examination of Japanese model of improving teaching and in-service teacher training, especially lesson study offers a real possi bility for other countries teachers and school leaders to learn from their Japanese colleagues. In addition, Japanese teachers and researchers find an opportunity to learn from their colleagues in the United States and reflect on their view of professional development approach and teaching skills.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科附属中等教育研究センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/chukkc.5-6.51
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0411
書誌情報 ja : 中等教育研究センター紀要

巻 5-6, p. 51-68, 発行日 2006-03-30
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/26199
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 14:19:02.522791
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3