ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 名古屋大學教育學部紀要. 教育心理学科
  4. 37

<資料>青年期における自己意識の発達に関する研究 (I) : 自己肯定性次元と自己安定性次元の検討

https://doi.org/10.18999/bulfep.37.217
https://doi.org/10.18999/bulfep.37.217
1dce4856-b903-4776-a51f-951ba35f52d8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000137343.pdf KJ00000137343.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-01-06
タイトル
タイトル <資料>青年期における自己意識の発達に関する研究 (I) : 自己肯定性次元と自己安定性次元の検討
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル <BRIEF NOTE>A Study on the Development of Self-Consciousness in Adolescence (I) : An examination of two dimensions of self-consciousness (positive-negative, stable-unstable)
言語 en
著者 平石, 賢二

× 平石, 賢二

WEKO 6629

ja 平石, 賢二

Search repository
HIRAISHI, Kenji

× HIRAISHI, Kenji

WEKO 6630

en HIRAISHI, Kenji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the present study was to investigate the development of self-consciousness in adolescence, especially the development of two dimensions of self-consciousness (positive-negative, stable -unstable). The subjects were 247 junior high school students (135 males and 112 females), 292 high school students (126 males and 166 females), and 341 college students (179 males and 162 females). And they were administered a questionnaire consisted of three scales (Self-Positiveness Scale, Self-Stability Scale, and The Scale for Perceived Self by Significant Others). In the present article, however, we reportd on the former two scales. Major findings were as follows : 1) Junior high school students and college students had more posive self-consciousness than high school students. 2) Amog junior high school students, Males had more positive self-consciousness than females. On the contraly, females had more positive self-consciousness than males among college students. 3) Junior high school students perceived the most stable self among three groups. And next was high school students. 4) Factor Structures on the self-consciosness (both self-positivenss and self-stability) were common among three groups.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。
言語 ja
出版者
出版者 名古屋大学教育学部
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/bulfep.37.217
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03874796
書誌情報 ja : 名古屋大學教育學部紀要. 教育心理学科

巻 37, p. 217-234, 発行日 1990-12-25
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/3829
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 21:20:57.004599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3