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  1. A400 経済学部/経済学研究科
  2. A400b 刊行物
  3. 経済科学
  4. 65(3-4)

Industry Level Audit Pricing Competitiveness of the Japanese Market from Big 4 to Big 3 Period

https://doi.org/10.18999/ecos.65.3-4.57
https://doi.org/10.18999/ecos.65.3-4.57
c937e2c1-af97-4b6a-b594-f5498a6d820f
名前 / ファイル ライセンス アクション
6_frendy.pdf 6_frendy (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-06
タイトル
タイトル Industry Level Audit Pricing Competitiveness of the Japanese Market from Big 4 to Big 3 Period
言語 en
著者 Frendy

× Frendy

WEKO 75894

ja Frendy

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 Audit pricing competitiveness
キーワード
主題Scheme Other
主題 Industry level market concentration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Audit fee
キーワード
主題Scheme Other
主題 Big 3
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japan
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The 2006 dissolution of PwC ChuoAoyama significantly changed market share composition of Japanese audit firms which marked the transition from Big 4 period to Big 3 period. This study aims to investigate audit market pricing competitiveness among individual audit firms at the industry level using a sample of Japanese firms listed in the First Section of Tokyo Stock Exchange during the transition from Big 4 period (2004-2005) to Big 3 period (2006-2011). The study investigates the pricing competitiveness among individual audit firms at the industry level by examining the association between audit fee as the dependent variable and as variable of interest while controlling for other variables affecting audit fee using panel fixed effects multivariate regression models. The results show that the audit pricing at the industry level among individual audit firms within Big N and non-Big N audit market remains competitive; even after considering the transition from the Big 4 to the Big 3 period. The competitive audit pricing among individual audit firms suggests that Japanese audit market at the industry level represents a buyer's market where audit clients have more power to set audit pricing.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院経済学研究科
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/ecos.65.3-4.57
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www2.soec.nagoya-u.ac.jp/bulletin/proceedings/#vol65
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0022-9725
書誌情報 ja : 経済科学

巻 65, 号 3-4, p. 57-80, 発行日 2018-03-25
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 13:27:10.017157
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