ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200a 雑誌掲載論文
  3. 学術雑誌

講義型授業における学生の表出行動の内在的意味の解明

http://hdl.handle.net/2237/00028198
http://hdl.handle.net/2237/00028198
9773448f-9ab2-4831-b3a0-6ec48031d761
名前 / ファイル ライセンス アクション
ron_01920.pdf ron_01920 (636.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-05-22
タイトル
タイトル 講義型授業における学生の表出行動の内在的意味の解明
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル An Examination of Students' Expressive Behavior in Lecture-based Lessons
言語 en
著者 須田, 昂宏

× 須田, 昂宏

WEKO 77207

ja 須田, 昂宏

Search repository
Suda, Takahiro

× Suda, Takahiro

WEKO 77208

en Suda, Takahiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 講義
キーワード
主題Scheme Other
主題 表出行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業研究
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines two lecture-based lessons at a national university through lesson analysis to understand students’ cognition and affect in lecture-based lessons. Emphasis is here placed on the relationship between students’ expressive behavior and both their cognition and affect. Evidence-based data analysis including a questionnaire and video analysis was applied for data collection and analysis. This study finds that 1) students who look at the lecturer for a long time tend to understand the lesson,especially in a relatively ineffective lesson. Students who spontaneously take a lot of notes tend to be highly interested in the lesson,but do not necessarily understand the lesson. Students who look sleepy cannot understand the lesson effectively, but it doesn’t mean that they are not interested. 2)In a relatively ineffective lesson, when students get interested,they tend to look at the lecturer more than usual. However, in a relatively effective lesson,when students get interested,they are motivated to smile or take notes spontaneously more than usual,and sometimes the amount of nodding also increases. 3)In a relatively ineffective lesson,the lecturer occasionally makes a digression which is unimportant but funny, and it makes students interested. However, in a relatively effective lesson, the lecturer uses several teaching methods, such as posing questions which students try to answer,and the lecturer tries to make the whole lesson intellectual and interesting from the eyes of students.
言語 en
出版者
出版者 大学教育学会
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1344-2449
書誌情報 ja : 大学教育学会誌

巻 37, 号 2, p. 134-143, 発行日 2015-11
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 13:06:09.414269
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3