ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. I130 高等教育研究センター
  2. I130b 刊行物
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 19

高等教育研究の制度化と大学教育研究センター

https://doi.org/10.18999/njhe.19.5
https://doi.org/10.18999/njhe.19.5
f369fe12-b3df-43bc-8bb8-5e875074a8d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
01.pdf 01.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-01
タイトル
タイトル 高等教育研究の制度化と大学教育研究センター
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Institutionalization of Research on Higher Education and Centers for University Education in Japan
言語 en
著者 羽田, 貴史

× 羽田, 貴史

WEKO 98229

ja 羽田, 貴史

Search repository
HATA, Takashi

× HATA, Takashi

WEKO 98230

en HATA, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本の高等教育研究は、高等教育を研究対象とするセンター設置後45年、学会創設後20年を経て、制度化が確定にしたかに見えるが、その学問的基盤は、他の学問分野と比べて劣弱である。特に、研究者の訓練を行う大学院が4つしかないこと、育成された高等教育研究者の就職市場が、高等教育政策・行政に関する政府関係組織や、大学教育センターなど大学の実務的組織であることは、基礎・開発・応用のバランスをもった高等教育研究の深化・発展を制約し、利益相反関係など複雑な問題を高等教育研究に投げかけている。この状況で、大学教育センターの果たす役割と課題について考察した。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The requirements for the institutionalization of academic disciplines generally include establishment of an academic society for researchers, posts at higher education institutions, training systems for researchers, and employment positions for trained researchers. Twenty years after the founding of academic associations for research on higher education, Japan has now established institutionalization for the discipline. However, the institutionalization of higher education research has only been given limited resources compared to other academic disciplines. There are only four graduate schools that train higher education researchers. As a result, the knowledge and expertise of the researchers are limited, and their perspective is often biased. In addition, the government-related organizations that deal with higher education policies and administration and the institutions of higher learning tend to hire traditionally-trained and -oriented researchers. This academic climate constrains the development of higher education research, and it poses complex problems and conflicts of interest. This paper will consider the role of the centers for innovation in higher education research with respect to broadening and improving the perspectives of higher education researchers.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.19.5
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究

巻 19, p. 5-16, 発行日 2019-03
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:23:01.011477
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3