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日本におけるアメリカ映画の受容
https://doi.org/10.18999/juncture.9.132
https://doi.org/10.18999/juncture.9.13236438975-9e79-4fd4-a415-7774118f2029
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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juncture_9_132.pdf (1.5 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-01-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本におけるアメリカ映画の受容 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Reception of American Cinema in Japan | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
北村, 洋
× 北村, 洋× 笹川, 慶子× KITAMURA, Hiroshi× SASAGAWA, Keiko |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Hollywood | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese film | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumption | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reception | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cinema | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fandom | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | hybridity | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Since the 1890s, Japanese movie-goers have engaged American cinema in a wide consumer marketplace shaped by intense media competition. Early fandom grew around educated urban audiences, who avidly patronized action-packed serials and Universal’s freshly imported films in the 1910s. During the 1920s and 1930s, U.S. cinema continued to attract metropolitan consumers but struggled in the face of Japan’s soaring narrative output. In the years following World War II, movie-goers encountered American films in big cities as well as provincial communities through the Occupationbacked Central Motion Picture Exchange. After the Occupation, U.S. film consumption began to slow down in theaters because of Japanese cinematic competition, but the sites of reception extended into television. The momentum of American cinema revived on the big screen with the rise of the blockbuster, though the years after the 1970s witnessed an intense segmentation of consumer taste. While U.S. cinema culture has become widely available via television, amusement parks, consumer merchandise, and the Internet, the contemporary era has seen renewed challenges mounted by domestic productions and alternative sources of popular entertainment. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿は、Hiroshi Kitamura and Keiko Sasagawa, “The Reception of American Cinemain Japan,” Oxford Research Encyclopedia of Literature (literature.oxfordre.com), ed.Paula Rabinowitz (New York: Oxford University Press, 2017) を翻訳、改稿したものである。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院人文学研究科附属「アジアの中の日本文化」研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Japanese-in-Asia Cultural Research Center, Graduate School of Humanities, Nagoya University | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/juncture.9.132 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1884-4766 | |||||
書誌情報 |
ja : JunCture : 超域的日本文化研究 巻 9, p. 132-146, 発行日 2018-03-23 |
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著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |