ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

{"_buckets": {"deposit": "2bac27b4-17a4-46bd-9a65-051937afe882"}, "_deposit": {"id": "6099", "owners": [], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "6099"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:00006099", "sets": ["751"]}, "author_link": ["16385", "16386", "16387", "16388", "16389", "16390", "16391", "16392", "16393", "16394"], "item_1615768549627": {"attribute_name": "出版タイプ", "attribute_value_mlt": [{"subitem_version_resource": "http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85", "subitem_version_type": "VoR"}]}, "item_9_alternative_title_19": {"attribute_name": "その他のタイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_alternative_title": "Development of Study Tips for Involving University First-year Students in the Academic Community", "subitem_alternative_title_language": "en"}]}, "item_9_biblio_info_6": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2007-03", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicPageEnd": "145", "bibliographicPageStart": "125", "bibliographicVolumeNumber": "7", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "名古屋高等教育研究", "bibliographic_titleLang": "ja"}]}]}, "item_9_description_4": {"attribute_name": "抄録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "名古屋大学高等教育研究センターでは、2006 年3 月末に『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』を刊行し、新入生全員に配布した。このスタディティップスは、第1号『「学識ある市民」をめざして』と第2号『自発的に学ぼう』からなる小冊子のシリーズである。制作上で特に重視したことは、大学で学ぶことの意義と高い目標をもつことの重要性をいかに伝えるかということである。さまざまな研究\u003cbr/\u003e成果から、初年次教育では最初の半年間が決定的に重要であると認識されており、その半年間に大学が新入生にどのようなメッセージを訴えるかが鍵であると当センターでは考えた。本スタディティップスが対象としたのは、すでに高い学習意欲を備えている上位層であり、彼らがこの冊子を読んでさらに意識を高め、大学内において他の学生を牽引するような存在となってほしいという意図を込めた。他大学のスタディティップスと比較すると、名大版は「教員主導型」で作られ、内容的には学習面に限定されているという特徴を持っている。1年生に対して実施したアンケート調査によると、理系学生の評価が文系学生に比べてやや低い結果が得られたが、おおむね学生はこのスタディティップスをおおむね好意的に受け止めていることがわかった。", "subitem_description_language": "ja", "subitem_description_type": "Abstract"}, {"subitem_description": "The Center for the Studies of Higher Education of Nagoya University released \"The Study Tips for First-year Students at Nagoya University\" in March 2006, and distributed them to every first-year students at the orientation in April. The tips consist of two booklets: Volume 1 \"What is a Scholarly Citizen?\" and Volume 2 \"Aim for Independent Learners\" (Both are in Japanese). The Center emphasizes the engagement of undergraduate students into an academic community and upholding the learning goals. According to some quantitative research, the first six months in the first-year of college study has a crucial influence on student development. Therefore, the Center considers it critically important to convey the university\u0027s official and academic messages to first-year students as soon as they enter the university. The study tips are targeted for the top-ranked students who already have a high learning motivation. The Center wishes to upgrade them to be much more conscientious and independent learners so that they will become catalysis to lead and inspire other first-year students. The study tips at Nagoya University can be classified as \"faculty- guided\" tips which mainly focus on the learning activities while many other universities have created \"senior students-guided\" study tips which place emphasis on the daily life of  students such as part-time jobs, and various club activities.", "subitem_description_language": "en", "subitem_description_type": "Abstract"}]}, "item_9_identifier_60": {"attribute_name": "URI", "attribute_value_mlt": [{"subitem_identifier_type": "HDL", "subitem_identifier_uri": "http://hdl.handle.net/2237/7723"}]}, "item_9_identifier_registration": {"attribute_name": "ID登録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_identifier_reg_text": "10.18999/njhe.7.125", "subitem_identifier_reg_type": "JaLC"}]}, "item_9_publisher_32": {"attribute_name": "出版者", "attribute_value_mlt": [{"subitem_publisher": "名古屋大学高等教育研究センター", "subitem_publisher_language": "ja"}]}, "item_9_select_15": {"attribute_name": "著者版フラグ", "attribute_value_mlt": [{"subitem_select_item": "publisher"}]}, "item_9_source_id_7": {"attribute_name": "ISSN(print)", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "1348-2459", "subitem_source_identifier_type": "PISSN"}]}, "item_9_text_14": {"attribute_name": "フォーマット", "attribute_value_mlt": [{"subitem_text_value": "application/pdf"}]}, "item_access_right": {"attribute_name": "アクセス権", "attribute_value_mlt": [{"subitem_access_right": "open access", "subitem_access_right_uri": "http://purl.org/coar/access_right/c_abf2"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "近田, 政博", "creatorNameLang": "ja"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16385", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "Chikada, Masahiro", "creatorNameLang": "en"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16386", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "戸田山, 和久", "creatorNameLang": "ja"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16387", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "Todayama, Kazuhisa", "creatorNameLang": "en"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16388", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "夏目, 達也", "creatorNameLang": "ja"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16389", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "Natsume, Tatsuya", "creatorNameLang": "en"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16390", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "中井, 俊樹", "creatorNameLang": "ja"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16391", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "Nakai, Toshiki", "creatorNameLang": "en"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16392", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "鳥居, 朋子", "creatorNameLang": "ja"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16393", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "Torii, Tomoko", "creatorNameLang": "en"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "16394", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_date", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2018-02-19"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "125.pdf", "filesize": [{"value": "655.0 kB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "licensetype": "license_note", "mimetype": "application/pdf", "size": 655000.0, "url": {"label": "125.pdf", "objectType": "fulltext", "url": "https://nagoya.repo.nii.ac.jp/record/6099/files/125.pdf"}, "version_id": "1dca7ab3-8bc7-48de-ab52-6c3100b3e65b"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "大学での学びを促進する全学新入生向け教材の開発 - 『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』の事例より -", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "大学での学びを促進する全学新入生向け教材の開発 - 『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』の事例より -", "subitem_title_language": "ja"}]}, "item_type_id": "9", "owner": "1", "path": ["751"], "permalink_uri": "https://doi.org/10.18999/njhe.7.125", "pubdate": {"attribute_name": "PubDate", "attribute_value": "2007-04-20"}, "publish_date": "2007-04-20", "publish_status": "0", "recid": "6099", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["大学での学びを促進する全学新入生向け教材の開発 - 『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』の事例より -"], "weko_shared_id": -1}
  1. H130 高等教育研究センター
  2. H130b 紀要
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 7

大学での学びを促進する全学新入生向け教材の開発 - 『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』の事例より -

https://doi.org/10.18999/njhe.7.125
https://doi.org/10.18999/njhe.7.125
fa0f54b1-3bdf-40e7-aa82-58942488e1a4
名前 / ファイル ライセンス アクション
125.pdf 125.pdf (655.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-04-20
タイトル
タイトル 大学での学びを促進する全学新入生向け教材の開発 - 『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』の事例より -
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Development of Study Tips for Involving University First-year Students in the Academic Community
言語 en
著者 近田, 政博

× 近田, 政博

WEKO 16385

ja 近田, 政博

Search repository
Chikada, Masahiro

× Chikada, Masahiro

WEKO 16386

en Chikada, Masahiro

Search repository
戸田山, 和久

× 戸田山, 和久

WEKO 16387

ja 戸田山, 和久

Search repository
Todayama, Kazuhisa

× Todayama, Kazuhisa

WEKO 16388

en Todayama, Kazuhisa

Search repository
夏目, 達也

× 夏目, 達也

WEKO 16389

ja 夏目, 達也

Search repository
Natsume, Tatsuya

× Natsume, Tatsuya

WEKO 16390

en Natsume, Tatsuya

Search repository
中井, 俊樹

× 中井, 俊樹

WEKO 16391

ja 中井, 俊樹

Search repository
Nakai, Toshiki

× Nakai, Toshiki

WEKO 16392

en Nakai, Toshiki

Search repository
鳥居, 朋子

× 鳥居, 朋子

WEKO 16393

ja 鳥居, 朋子

Search repository
Torii, Tomoko

× Torii, Tomoko

WEKO 16394

en Torii, Tomoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述 名古屋大学高等教育研究センターでは、2006 年3 月末に『名古屋大学新入生のためのスタディティップス』を刊行し、新入生全員に配布した。このスタディティップスは、第1号『「学識ある市民」をめざして』と第2号『自発的に学ぼう』からなる小冊子のシリーズである。制作上で特に重視したことは、大学で学ぶことの意義と高い目標をもつことの重要性をいかに伝えるかということである。さまざまな研究<br/>成果から、初年次教育では最初の半年間が決定的に重要であると認識されており、その半年間に大学が新入生にどのようなメッセージを訴えるかが鍵であると当センターでは考えた。本スタディティップスが対象としたのは、すでに高い学習意欲を備えている上位層であり、彼らがこの冊子を読んでさらに意識を高め、大学内において他の学生を牽引するような存在となってほしいという意図を込めた。他大学のスタディティップスと比較すると、名大版は「教員主導型」で作られ、内容的には学習面に限定されているという特徴を持っている。1年生に対して実施したアンケート調査によると、理系学生の評価が文系学生に比べてやや低い結果が得られたが、おおむね学生はこのスタディティップスをおおむね好意的に受け止めていることがわかった。
言語 ja
内容記述タイプ Abstract
抄録
内容記述 The Center for the Studies of Higher Education of Nagoya University released "The Study Tips for First-year Students at Nagoya University" in March 2006, and distributed them to every first-year students at the orientation in April. The tips consist of two booklets: Volume 1 "What is a Scholarly Citizen?" and Volume 2 "Aim for Independent Learners" (Both are in Japanese). The Center emphasizes the engagement of undergraduate students into an academic community and upholding the learning goals. According to some quantitative research, the first six months in the first-year of college study has a crucial influence on student development. Therefore, the Center considers it critically important to convey the university's official and academic messages to first-year students as soon as they enter the university. The study tips are targeted for the top-ranked students who already have a high learning motivation. The Center wishes to upgrade them to be much more conscientious and independent learners so that they will become catalysis to lead and inspire other first-year students. The study tips at Nagoya University can be classified as "faculty- guided" tips which mainly focus on the learning activities while many other universities have created "senior students-guided" study tips which place emphasis on the daily life of students such as part-time jobs, and various club activities.
言語 en
内容記述タイプ Abstract
出版者
言語 ja
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.7.125
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究

巻 7, p. 125-145, 発行日 2007-03
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/7723
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:18:00.438785
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3