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アイテム
コンクリートを柱基部に部分充填した長方形断面鋼製橋脚の耐震照査法
http://hdl.handle.net/2237/8471
http://hdl.handle.net/2237/8471eb4e89f0-3947-48b1-a881-cd8c1b82b60e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Structural_Eng_48A-667.pdf (1.1 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-06-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | コンクリートを柱基部に部分充填した長方形断面鋼製橋脚の耐震照査法 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Proposal for check of ultimate earthquake resistance of partially concrete-filled steel bridge piers with rectangular box sections | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
前野, 裕文
× 前野, 裕文× Maeno, Hirofumi× 森下, 宣明× Morishita, Nobuaki× 葛, 漢彬× Ge, Hanbin× 青木, 徹彦× Aoki, Tetsuhiko× 高野, 光史× Takano, Koji× 吉光, 友雄× Yoshimitsu, Tomoo |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | concrete-filled steel bridge pier | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コンクリート充填鋼製橋脚 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ductility | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 長方形箱形断面 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | effective failure length | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 有効破壊長 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rectangular box section | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 耐荷力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | strength | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 塑性率 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, cyclic tests are conducted on partially concrete-filled steel bridge piers with the rectangular box sections to examine the applicability of the failure criterion adapted in the present proposal. The criterion is concerned with the average strain over an effective failure length, which is taken as 0.7 times smaller flange width and filled-in concrete height. In the experiment, the flange-web width ratio of the section is examined from 3.0 to 0.5. Comparisons of the tested results and predictions made through the present proposal clarified a necessity of modification of the failure criterion. Based on experimental observations and analytical investigations, it is found that the present proposal can be applied for piers with rectangular sections by introducing an equivalent square section for the rectangular section. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 土木学会 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09108009 | |||||
書誌情報 |
ja : 構造工学論文集 巻 48A, p. 667-674, 発行日 2002-03 |
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フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/8471 | |||||
識別子タイプ | HDL |