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アイテム
合理化橋梁のライフサイクルアナリシスに関する研究
http://hdl.handle.net/2237/8543
http://hdl.handle.net/2237/8543ef51ff0d-212e-4193-b5ca-d79aa8299a43
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Structual_Eng_51A-1725.pdf (1.7 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-07-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 合理化橋梁のライフサイクルアナリシスに関する研究 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Lifecycle analysis of rationalized steel bridges | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
坪内, 佐織
× 坪内, 佐織× TSUBOUCHI, Saori× 伊藤, 義人× ITOH, Yoshito× 金, 仁泰× KIM, In-Tae |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
権利 | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | 土木学会 (許諾土学編集第07010号) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lifecycle cost | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ライフサイクルコスト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lifecycle CO2 emission | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ライフサイクル環境負荷 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rationalized bridge | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 合理化橋梁 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | In the construction industry, minimizing the usage of material resources and energy to preserve the global and regional environments is required to reduce the environmental impact. The longevity of civil structures is one of the useful methods to reduce the lifecycle cost (LCC) and lifecycle CO2 emission (LCCO2) during the construction, maintenance and replacement stages of structures. In this study, the lifecycle analysis of newly developed bridges, named the minimized girder, the rationalized box-girder and the rationalized truss bridges in Japan, was performed. The lifecycle analysis of the conventional bridges, I-girder, box-girder and truss bridges, were also performed and compared with those of the newly developed bridges. It was found from the analysis that the newly developed types of the bridges have not only less total LCC but also less total LCCO2 than the corresponding conventional bridges. The characteristics of the LCC and LCCO2 during maintenance stage of the bridges were discussed. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
出版者 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 土木学会 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプresource | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09108009 | |||||
書誌情報 |
ja : 構造工学論文集 巻 51A, p. 1725-1735, 発行日 2005-03 |
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フォーマット | ||||||
application/pdf | ||||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/8543 | |||||
識別子タイプ | HDL |