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アイテム
伸長・回転流れにおける圧力変化と火炎特性
http://hdl.handle.net/2237/9316
http://hdl.handle.net/2237/9316905ffd8e-5b86-4fd3-8c31-7e2c2c7e2d5c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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JsMecEngB_63-615-3751.pdf (542.9 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-01-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 伸長・回転流れにおける圧力変化と火炎特性 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Pressure Change and Flame Characteristics in a Stretched, Rotating Flow | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
山本, 和弘
× 山本, 和弘× YAMAMOTO, Kazuhiro× 石塚, 悟× ISHIZUKA, Satoru |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
権利 | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである。 | |||||
権利 | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Premixed Combustion | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Swirling Flow | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pressure Distribution | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diffusion | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mass Transfer | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tubular Flame | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Flame Stretch | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | To investigate the pressure change and flame characteristics in a stretched, rotating flow, tubular flames of a lean hydrogen, methane, or propane-air mixture have been numerically simulated. Results show that, with rotation, the flame temperature of hydrogen and methane mixtures increases monotonically, while, that of a propane mixture decreases. With an increase of the fuel concentration, the position at which the reaction rate is maximum increases, and the temperature change becomes small. As seen in the pressure distribution, the pressure decreases around the center, and a pressure gradient is formed. This pressure gradient is steep near the center, but decreases as the radial distance is increased. The fuel flux decreases with the increase of circumferential velocities because of the decrease in the pressure gradient. For these reasons, this temperature change could be explained in terms of the pressure diffusion which results in mass transport due to the pressure gradient. However, it is also found that, with rotation, the pressure decreases and the density changes. The velocities increase due to flow expansion, resulting in an increase of flame stretch. Thus, the flame characteristic change with rotation is explained with the coupling of pressure diffusion and stretch effects. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
関連情報 | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002396701 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0387-5016 | |||||
書誌情報 |
ja : 日本機械学會論文集 B編 巻 63, 号 615, p. 3751-3757, 発行日 1997-11-25 |
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フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/9316 | |||||
識別子タイプ | HDL |