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  1. A400 経済学部/経済学研究科
  2. A400b 刊行物
  3. 経済科学
  4. 54(2)

ブランド会計の国際比較に関する覚え書き

https://doi.org/10.18999/ecos.54.2.103
https://doi.org/10.18999/ecos.54.2.103
fd0fb738-cca6-4070-980d-6fb511a8e077
名前 / ファイル ライセンス アクション
ecos_54_2_103.pdf ecos_54_2_103.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-09-03
タイトル
タイトル ブランド会計の国際比較に関する覚え書き
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル A Review of International Comparisons of Brand Accounting
言語 en
著者 山川, 雅晳

× 山川, 雅晳

WEKO 24611

ja 山川, 雅晳

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YAMAKAWA, Masaaki

× YAMAKAWA, Masaaki

WEKO 24612

en YAMAKAWA, Masaaki

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of this paper is to find a way to converge brand accounting internationally, by combining the English Standard and International Standard, both of which promote a wide application of brand value; the United States Standard, which accepts the minimum value; and the Japanese Standard, which requests the standard to be in conformity with other domestic regulations. It is well known that accounting for intangible assets including brands in becoming increasingly important as the information industry grows and technology and globalization advance in developed countries. Accounting procedures for enormous amounts of corporate goodwill in particular, as well as the evaluation of intangible assets such as corporate or product brands, urgently need to be stndardized. Furthermore, since the Norwalk Agreement in 2002, this problem has been recognized to be an important theme of discussion in relation to the convergence of accounting standards around the world. Studying the points of the brand debate in England, we selected the problems of the understanding of brand accounting. We then compared the difference between the English Standard (FRS10,11), International Standard (IAS38), the United States Standard (SFAS141,142) and Japanese Standard. We attempted to clarify the significance of brand accounting based upon consideration of these changes in internatiional accounting.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院経済学研究科
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/ecos.54.2.103
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0022-9725
書誌情報 ja : 経済科学

巻 54, 号 2, p. 103-117, 発行日 2006-09-30
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/10499
識別子タイプ HDL
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Ver.1 2021-03-01 19:54:02.020307
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