ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

{"_buckets": {"deposit": "7ce57113-dfbd-4149-904f-8ebc69df8141"}, "_deposit": {"id": "11615", "owners": [], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "11615"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:nagoya.repo.nii.ac.jp:00011615", "sets": ["1236"]}, "author_link": ["97771", "97772"], "item_1615768549627": {"attribute_name": "出版タイプ", "attribute_value_mlt": [{"subitem_version_resource": "http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85", "subitem_version_type": "VoR"}]}, "item_9_alternative_title_19": {"attribute_name": "その他のタイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_alternative_title": "Science Education for All College Students", "subitem_alternative_title_language": "en"}]}, "item_9_biblio_info_6": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2010-04", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicPageEnd": "76", "bibliographicPageStart": "59", "bibliographicVolumeNumber": "10", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "名古屋高等教育研究", "bibliographic_titleLang": "ja"}]}]}, "item_9_description_4": {"attribute_name": "抄録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "アメリカにおいては、統合的科学コースが200 以上の大学で開講され、毎年10 万人以上が受講している。この統合的科学コースの普及の背景には、理系、文系の学生双方に共通するある目標が関係している。しかも、このコースは、理系文系の学生に対して、それぞれ異なる有効性も期待されるのである。サイエンス教育にとって、この目的こそ最も重要な要素であり、その教授法はこの目的にそって具体化されている。しかも、サイエンスの分野ごとに教育することの欠点は、統合的科学コースの受講によって解消される。つまり、統合的科学コースは、単なる各分野の簡略版なのではなく、サイエンス教育にとって必要不可欠なものなのである。しかも、高校までの教育をほとんど必要としないため、多様な学生にも対応できるものになっている。ここでは、統合的科学コースの教育目標を論じると共に、2009 年度から開催された北海道大学における統合的科学コースの報告をしていこう。", "subitem_description_language": "ja", "subitem_description_type": "Abstract"}, {"subitem_description": "In the United States, more than 100,000 students have currently attended integrated science courses that were held in more than 200 universities. The popularity of these courses is closely related to the courses’ aims, which is to educate all students in the sciences.Furthermore, these courses are effective for science and engineering students as well as students majoring in social and cultural subjects. The integrated approach is not merely a shorter version of each field of natural science, but is essential because the education of all students in science is the goal. Moreover, this approach does not require any high school science background. Therefore, these courses can easily handle students with vastly different backgrounds.This paper discusses the aims of integrated science courses and reports on integrated science courses that were started at Hokkaido University in April 2009.", "subitem_description_language": "en", "subitem_description_type": "Abstract"}]}, "item_9_identifier_registration": {"attribute_name": "ID登録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_identifier_reg_text": "10.18999/njhe.10.59", "subitem_identifier_reg_type": "JaLC"}]}, "item_9_publisher_32": {"attribute_name": "出版者", "attribute_value_mlt": [{"subitem_publisher": "名古屋大学高等教育研究センター", "subitem_publisher_language": "ja"}]}, "item_9_select_15": {"attribute_name": "著者版フラグ", "attribute_value_mlt": [{"subitem_select_item": "publisher"}]}, "item_9_source_id_7": {"attribute_name": "ISSN(print)", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "1348-2459", "subitem_source_identifier_type": "PISSN"}]}, "item_access_right": {"attribute_name": "アクセス権", "attribute_value_mlt": [{"subitem_access_right": "open access", "subitem_access_right_uri": "http://purl.org/coar/access_right/c_abf2"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "鈴木, 久男", "creatorNameLang": "ja"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "97771", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}, {"creatorNames": [{"creatorName": "SUZUKI, Hisao", "creatorNameLang": "en"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "97772", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_date", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2018-02-20"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "njhe_10_59.pdf", "filesize": [{"value": "1.2 MB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "licensetype": "license_note", "mimetype": "application/pdf", "size": 1200000.0, "url": {"label": "njhe_10_59.pdf", "objectType": "fulltext", "url": "https://nagoya.repo.nii.ac.jp/record/11615/files/njhe_10_59.pdf"}, "version_id": "f94a1618-b167-4553-90ad-130f603d8de5"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "大学生に必要なサイエンス教育とは何か?", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "大学生に必要なサイエンス教育とは何か?", "subitem_title_language": "ja"}]}, "item_type_id": "9", "owner": "1", "path": ["1236"], "permalink_uri": "https://doi.org/10.18999/njhe.10.59", "pubdate": {"attribute_name": "PubDate", "attribute_value": "2010-05-27"}, "publish_date": "2010-05-27", "publish_status": "0", "recid": "11615", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["大学生に必要なサイエンス教育とは何か?"], "weko_shared_id": -1}
  1. H130 高等教育研究センター
  2. H130b 紀要
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 10

大学生に必要なサイエンス教育とは何か?

https://doi.org/10.18999/njhe.10.59
https://doi.org/10.18999/njhe.10.59
bec9b22d-8700-40bb-b850-41dc2b2af22f
名前 / ファイル ライセンス アクション
njhe_10_59.pdf njhe_10_59.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-05-27
タイトル
タイトル 大学生に必要なサイエンス教育とは何か?
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Science Education for All College Students
言語 en
著者 鈴木, 久男

× 鈴木, 久男

WEKO 97771

ja 鈴木, 久男

Search repository
SUZUKI, Hisao

× SUZUKI, Hisao

WEKO 97772

en SUZUKI, Hisao

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述 アメリカにおいては、統合的科学コースが200 以上の大学で開講され、毎年10 万人以上が受講している。この統合的科学コースの普及の背景には、理系、文系の学生双方に共通するある目標が関係している。しかも、このコースは、理系文系の学生に対して、それぞれ異なる有効性も期待されるのである。サイエンス教育にとって、この目的こそ最も重要な要素であり、その教授法はこの目的にそって具体化されている。しかも、サイエンスの分野ごとに教育することの欠点は、統合的科学コースの受講によって解消される。つまり、統合的科学コースは、単なる各分野の簡略版なのではなく、サイエンス教育にとって必要不可欠なものなのである。しかも、高校までの教育をほとんど必要としないため、多様な学生にも対応できるものになっている。ここでは、統合的科学コースの教育目標を論じると共に、2009 年度から開催された北海道大学における統合的科学コースの報告をしていこう。
言語 ja
内容記述タイプ Abstract
抄録
内容記述 In the United States, more than 100,000 students have currently attended integrated science courses that were held in more than 200 universities. The popularity of these courses is closely related to the courses’ aims, which is to educate all students in the sciences.Furthermore, these courses are effective for science and engineering students as well as students majoring in social and cultural subjects. The integrated approach is not merely a shorter version of each field of natural science, but is essential because the education of all students in science is the goal. Moreover, this approach does not require any high school science background. Therefore, these courses can easily handle students with vastly different backgrounds.This paper discusses the aims of integrated science courses and reports on integrated science courses that were started at Hokkaido University in April 2009.
言語 en
内容記述タイプ Abstract
出版者
言語 ja
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.10.59
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究

巻 10, p. 59-76, 発行日 2010-04
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:26:23.566320
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3