WEKO3
アイテム
工具操作技能におけるフィードバック内容による作業結果の変化について
https://doi.org/10.18999/scivte.12.29
https://doi.org/10.18999/scivte.12.29eb41e5fe-ec68-4efc-9bab-d5d6cad60215
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 工具操作技能におけるフィードバック内容による作業結果の変化について | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on the Results of Working by Feedback Contents in Skill Teaching | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
尾高, 広昭
× 尾高, 広昭× ODAKA, Hiroaki× 山本, 敦宏× YAMAMOTO, Nobuhiro |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | In this paper, I try to investigate the student's development of skill ability by 'feedback teaching'. The results are as follows : Firstly, as for the miss cutting of wood working, teaching of 'head position' led to a plus feedback content. But, teaching of 'width of a blade' led to a minus feedback content. Secondly, in the case of hitting a nail, teaching of 'working posture' led to a plus feedback content. But, teaching of taking a swing at nail led to a minus feedback content. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
内容記述タイプ | Other | |||||
出版者 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 名古屋大学教育学部技術職業教育学研究室 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/scivte.12.29 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2627 | |||||
書誌情報 |
ja : 職業と技術の教育学 巻 12, p. 29-39, 発行日 1999-03-25 |
|||||
フォーマット | ||||||
application/pdf | ||||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/2992 | |||||
識別子タイプ | HDL |