WEKO3
アイテム
Die Konvergenz von Bildungsinhalten und Bildungsformen im dualen System der Berufsausbildung : Ein Beitrag zur Konsensfindung
https://doi.org/10.18999/scivte.14.1
https://doi.org/10.18999/scivte.14.1e5b27239-dbd6-4579-9342-7b15bf8ba57e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000044092.pdf (727.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Die Konvergenz von Bildungsinhalten und Bildungsformen im dualen System der Berufsausbildung : Ein Beitrag zur Konsensfindung | |||||
言語 | de | |||||
著者 |
Schelten, Andreas
× Schelten, Andreas |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The precise distribution and allocation of teaching contents and styles between the company and the vocational school in the dual system of vocational education is difficult to define at the present time. The curricula of vocational schools and the curricula in companies overlap more and more. The term knowledge pertaining to action (Handlungswissen) stresses that this very convergence of the curricula of schools and companies encourages similarities with differing concentrations. Indeed it is the similarities with differing concentrations which achieves a whole and complete concept of vocational education. For the vocational schools the new curricula of learning fields allows a modern way of teaching vocational theory in connection with learning in the company. Learning fields describe complex thematic units with interwoven contents arising from vocational fields. Learning fields encourage action oriented learning. A central research question in action oriented learning is that of finding a balance between constructivistic and instructional learning. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学教育学部技術職業教育学研究室 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | deu | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/scivte.14.1 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1344-2627 | |||||
書誌情報 |
ja : 職業と技術の教育学 巻 14, p. 1-10, 発行日 2001-03-30 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/3001 | |||||
識別子タイプ | HDL |