WEKO3
-
RootNode
アイテム
「社会志向性」と「社会的コンピテンス」を教育する : 中学1年生を対象とした 授業実践
https://doi.org/10.18999/nupsych.47.301
https://doi.org/10.18999/nupsych.47.3014c960a81-935a-4afa-a04d-012dcd12e058
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「社会志向性」と「社会的コンピテンス」を教育する : 中学1年生を対象とした 授業実践 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Experimental Curriculum for Fostering Pro-Social Attitudes and Social Competence in Seventh Graders | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
吉田, 俊和
× 吉田, 俊和× Yoshida, Toshikazu× 小川, 一美× Ogawa, Kazumi× 出口, 拓彦× Deguchi, Takuhiko× 斎藤, 和志× Saito, Kazushi× 坂本, 剛× Sakamoto, Gou× 廣岡, 秀一× Hirooka, Shuichi× 石田, 靖彦× Ishida, Yasuhiko× 元吉, 忠寛× Motoyoshi, Tadahiro |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this project was to compose an instructional program aimed at experiential learning of pro-social skills and attitudes, with the intent to contribute to the betterment of society. Our belief was that educating students on social psychological knowledge relevant to the following themes would enhance their acquisition of social competence (e. g., interpersonal competence, adaptability to group and society) and a pro-social attitude : dynamics of human behavior, interpersonal relationships, and importance of group and society. This article is a description of the curriculum planned for the purpose, and a report on some preliminary findings on the administration of the curriculum on this ongoing project. Participants were 80 seventh graders in two classes at a middle school in central Japan. A total of 30 sessions were planned for the school year, and a session was conducted approximately once every two weeks. This article shall deal with the first six sessions conducted before summer break. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.47.301 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-1729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 47, p. 301-315, 発行日 2000-12 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |