WEKO3
アイテム
教師による方略教授と方略使用との関連に自律性の及ぼす影響
https://doi.org/10.18999/nupsych.49.105
https://doi.org/10.18999/nupsych.49.1051e92929b-008a-4b33-9dfa-eb66b90cdc83
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000726244.pdf (631.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教師による方略教授と方略使用との関連に自律性の及ぼす影響 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The effects of autonomy on the relation between learning strategy instruction by teachers and use of strategy. | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
安藤, 史高
× 安藤, 史高× ANDO, Fumitaka |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-determination theory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | autonomy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning strategy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning strategy instruction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | strategy use | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the effects of autonomy on influence of learning strategy instruction by teachers. One hundred thirty-two undergraduates completed questionnaires. Questionnaires assessed perception of utility and cost of learning strategy, learning strategy instruction by teachers, use of the learning strategy and self-determination awareness. The results showed that utility and instruction by teachers were positively correlated with the use of strategy, and cost was negatively correlated with the use of strategy. The result was consisted with Sato (1998). In addition, among students who reported low or middle self-determination awareness, instruction by teacher was correlated with use of imaging strategy, but it was not correlated among high self-determination awareness students. However, same result was not shown with regard to organization and repetition strategy. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.49.105 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 13461729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 49, p. 105-112, 発行日 2002-12-27 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |