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  1. B200 工学部/工学研究科
  2. B200e 会議資料
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Clustering of Questionnaire Based on Feature Extracted by Geometric Algebra

http://hdl.handle.net/2237/20676
http://hdl.handle.net/2237/20676
b71b8e79-9784-4eb7-853c-f221acc7673c
名前 / ファイル ライセンス アクション
2008_798.pdf 2008_798.pdf (1.0 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2014-11-04
タイトル
タイトル Clustering of Questionnaire Based on Feature Extracted by Geometric Algebra
言語 en
著者 MINH, TUAN PHAM

× MINH, TUAN PHAM

WEKO 53955

en MINH, TUAN PHAM

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Tachibana, Kanta

× Tachibana, Kanta

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Hitzer, Eckhard

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Yoshikawa, Tomohiro

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Furuhashi, Takeshi

× Furuhashi, Takeshi

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en Furuhashi, Takeshi

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 Geometric Algebra
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kernel Alignment
キーワード
主題Scheme Other
主題 Semi-Supervised Learning
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Clustering is one of the most useful methods to understand similarity among data. However, most conventional clustering methods do not pay sufficient attention to geometric properties of data. Geometric algebra (GA) is a generalization of complex numbers and of quaternions, and it is able to describe spatial objects and relations between them. In this study we introduce GA to systematically extract geometric features from data. We propose a new clustering method by using various geometric features extracted with GA. We apply the proposed method to clarification of human impressions of a product. In the field of marketing, companies often carry out a questionnaire on consumers for grasping their impressions. Analyzing consumers through the obtained evaluation data enables us to know the tendency of the market and to find problems and/or to make hypotheses that are useful for the development of products. Finally, we discuss clustering results of a questionnaire with/without GA.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Joint 4th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 9th International Symposium on advanced Intelligent Systems, September 17-21, 2008, Nagoya University, Nagoya, Japan
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Session ID: FR-G2-2
言語 en
出版者
出版者 日本知能情報ファジィ学会
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
タイプ conference paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.14864/softscis.2008.0.798.0
書誌情報 en : SCIS & ISIS

巻 2008, p. 798-803, 発行日 2008
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://dx.doi.org/10.14864/softscis.2008.0.798.0
識別子タイプ DOI
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/20676
識別子タイプ HDL
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Ver.1 2021-03-01 16:36:47.466230
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