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  1. B200 工学部/工学研究科
  2. B200a 雑誌掲載論文
  3. 学術雑誌

Efficient Planning of Humanoid Motions by Modifying Constraints

http://hdl.handle.net/2237/20761
http://hdl.handle.net/2237/20761
8f7a38d7-cc3a-4c46-87ef-11272555997f
名前 / ファイル ライセンス アクション
pjbr-2013-0002.pdf pjbr-2013-0002.pdf (1.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-11-11
タイトル
タイトル Efficient Planning of Humanoid Motions by Modifying Constraints
言語 en
著者 Sung, ChangHyun

× Sung, ChangHyun

WEKO 54327

en Sung, ChangHyun

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Kagawa, Takahiro

× Kagawa, Takahiro

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Uno, Yoji

× Uno, Yoji

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en Uno, Yoji

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 humanoid robot
キーワード
主題Scheme Other
主題 motion planning
キーワード
主題Scheme Other
主題 modifying via-point
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we propose an effective planning method for whole-body motions of humanoid robots under various conditions for achieving the task. In motion planning, various constraints such as range of motion have to be considered. Specifically, it is important to maintain balance in whole-body motion. In order to be useful in an unpredictable environment, rapid planning is an essential problem. In this research, via-point representation is used for assigning sufficient conditions to deal with various constraints in the movement. The position, posture and velocity of the robot are constrained as a state of a via-point. In our algorithm, the feasible motions are planned by modifying via-points. Furthermore, we formulate the motion planning problem as a simple iterative method with a Linear Programming (LP) problem for efficiency of the motion planning. We have applied the method to generate the kicking motion of a HOAP-3 humanoid robot. We confirmed that the robot can successfully score a goal with various courses corresponding to changing conditions of the location of an obstacle. The computation time was less than two seconds. These results indicate that the proposed algorithm can achieve efficient motion planning.
言語 en
出版者
出版者 Walter de Gruyter
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.2478/pjbr-2013-0002
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2081-4836
書誌情報 en : Paladyn, Journal of Behavioral Robotics

巻 4, 号 1, p. 23-33, 発行日 2013-09
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://dx.doi.org/10.2478/pjbr-2013-0002
識別子タイプ DOI
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/20761
識別子タイプ HDL
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Ver.1 2021-03-01 16:34:09.520183
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