WEKO3
アイテム
<共同研究>Finger Painting による遊戯療法の過程分析の一研究
https://doi.org/10.18999/bulfep.15.47
https://doi.org/10.18999/bulfep.15.47f1b6daee-1a12-4e10-be3b-1f930bc254ae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <共同研究>Finger Painting による遊戯療法の過程分析の一研究 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A STUDY ON PROCESS ANALYSIS OF PLAY THERAPY WITH FINGER PAINTING | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
丸井, 文男
× 丸井, 文男× MARUI, Fumio× 蔭山, 英順× KAGEYAMA, Hidenori |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | Many psychologists have used "Finger Painting" as a method of personality diagnosis, but we used it as one of materials in play therapy. During 14 sessions, our child, aged 6 years, (female, School Mutism) showed marked change in the manner of painting; she became to play with paint after 9 sessions, while she previously used the material to drow concrete objects. We discussed the development of "Finger Painting" in terms of therapeutic stage rated by the therapist. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
内容記述タイプ | Other | |||||
出版者 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 名古屋大学教育学部 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/bulfep.15.47 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 03874796 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大學教育學部紀要. 教育心理学科 巻 15, p. 47-64, 発行日 1969-03-31 |
|||||
フォーマット | ||||||
application/pdf | ||||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/3312 | |||||
識別子タイプ | HDL |