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アイテム
サスペンション部品の非線形座屈現象に関する形状最適化の検討
http://hdl.handle.net/2237/21123
http://hdl.handle.net/2237/21123b0c41e85-216c-4598-8620-dbcb1200d0a8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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11_2010_Shintani.pdf (813.1 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2015-01-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サスペンション部品の非線形座屈現象に関する形状最適化の検討 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Examination of Shape Optimization for the Nonlinear Buckling Phenomenon of Suspension Parts | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
新谷, 浩平
× 新谷, 浩平× 長谷, 高明× 伊藤, 聡× 畔上, 秀幸× SHINTANI, Kouhei× NAGATANI, Takaaki× ITO, Satoshi× AZEGAMI, Hideyuki |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Optimum Design | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Finite Element Method(FEM) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nonlinear buckling | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Weight Reduction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Traction Method | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Geometrical Non-linearity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Material Non-linearity | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper presents a numerical solution to a non-parametric shape optimization problem for design of suspension arm which strength is given by reaction force to plastic buckling loaded by compulsory displacement. In the buckling phenomena, the geometrical non-linearity and material non-linearity are taken into account. Assuming monotonous loading, hyper-elastic theory is applied to the deformation of suspension arm. Mass and the reaction force integral to the buckling phenomena are chosen as an objective function and a constraint functions. The shape derivatives of these functions are evaluated by the shape optimization theory. Using the shape gradients, a numerical scheme based on a sequential quadratic approximation problem is employed for reshaping. In this scheme, the traction method is used to find the decent directions of the cost functions. The scheme is implemented by using a commercial shape optimization program in which the shape gradients are computed by a user program developed in this study using the result of non-linear FEM analysis by a commercial program. The numerical example for a suspension arm model shows the weight reduction of 12% while keeping the reaction force integral constant. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 一般社団法人日本機械学会 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
書誌情報 |
ja : 日本機械学会第9回最適化シンポジウム講演論文集 巻 10-67, 発行日 2010-12 |
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著者版フラグ | ||||||
値 | author | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/21123 | |||||
識別子タイプ | HDL |