WEKO3
アイテム
An Institution-wide Approach to Pedagogical Change
https://doi.org/10.18999/njhe.15.267
https://doi.org/10.18999/njhe.15.267a25e725e-51e1-40d9-90fd-1bf6be509824
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
13.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-04-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Institution-wide Approach to Pedagogical Change | |||||
言語 | en | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 教育改革に向けた全学的アプローチ | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
OUELLETT, Mathew L.
× OUELLETT, Mathew L.× ウォーレット, マシュー・ローレンス |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Research demonstrates an ongoing gap between what pedagogical and educational researchers in the United States show are the most effective methods for teaching and learning in higher education and the implementation of such best practices in our university classrooms. This article explores how a significant change in the teaching and learning culture of a university requires a systemic approach incorporating strategies and action for change at course, department and college levels. Additionally, it explores how educational development units contribute to addressing this disparity to promote the dissemination and implementation of evidence-based teaching methods in higher education. | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 米国における教育学研究の知見が示す大学教育における効果的な教授法と、実際の教室において実践されている教授法の間に差異が生じていると指摘する研究がある。本稿では教育に対する学内文化を変革していく上で求められるシステム的なアプローチについて論じる。さらに、エビデンスベーストな大学教授法の実践と普及を進める上で、教育開発部門がどのようにシステム的なアプローチの推進に貢献できるかを論じる。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学高等教育研究センター | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/njhe.15.267 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-2459 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋高等教育研究 巻 15, p. 267-284, 発行日 2015-03 |
|||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |