WEKO3
アイテム
戦後台湾映画における「二重の連続性」に関する試論 : 白克と林摶秋の足跡から
https://doi.org/10.18999/juncture.13.24
https://doi.org/10.18999/juncture.13.24ffc78b7c-b2d6-4171-93b7-642b0e40f322
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
juncture_13_24.pdf (1.7 MB)
|
|
Item type | itemtype_ver1(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 戦後台湾映画における「二重の連続性」に関する試論 : 白克と林摶秋の足跡から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Dual continuities in postwar Taiwanese cinema : A case study of two filmmakers, Bai Ke and Lin Tuanqiu | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
三澤, 真美恵
× 三澤, 真美恵
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 戦後台湾映画 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 白克 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 林摶秋 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 二重の連続性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | オルタナティブな公共圏 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Taiwanese cinema | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Bai Ke | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Lin Tuanqiu | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Two kinds of continuities | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Alternative public sphere | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In post-World War Ⅱ, Taiwanese cinema had dual continuities: local society’s continuity from the colonial period and the KMT government’s policy continuity from the Mainland period. Such as “segmented distribution channels” and “hybridized localization on the spot” were pre-existing cinema perception characteristics from the colonial period. When they encountered the KMT’s film regulations for the national integration, Taiwanese cinema might have provided the “alternative public sphere” which different ethnic groups with each background and language could enjoy respectively at the intersection of the dual continuities. Along with this hypothesis, this article examines the activities of two filmmakers: Bai Ke (1914–1964) from mainland China and Lin Tuanqiu (1920–1998) from Taiwan, who represent the two different continuities mentioned above and produced widely successful films in the late 1950s and early 1960s. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 名古屋大学大学院人文学研究科附属超域文化社会センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18999/juncture.13.24 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1884-4766 | |||||||||
書誌情報 |
ja : JunCture : 超域的日本文化研究 巻 13, p. 24-40, 発行日 2022-03-30 |