WEKO3
アイテム
冷戦の境界を越えるポストナショナル : 北朝鮮の国際合作ベンチャー
https://doi.org/10.18999/juncture.13.70
https://doi.org/10.18999/juncture.13.702a8bf5cd-1d63-4326-b43e-3ee8ef970380
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
juncture_13_70.pdf (1.6 MB)
|
|
Item type | itemtype_ver1(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-18 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 冷戦の境界を越えるポストナショナル : 北朝鮮の国際合作ベンチャー | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | Breaking Boundary of the Cold War and the Post-National : North Korea’s International Co-production Ventures | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
著者 |
イ, ヒャンジン
× イ, ヒャンジン
× 高橋, 伸夫
|
|||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 北朝鮮映画 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 国際合作ベンチャー | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 観客志向の批評 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 『バード』(リム・チャンボム、1992) | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 『王侯沈清』(ネルソン・シン、2005) | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | North Korean Cinema | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | International Co-production Adventure | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Audience-oriented Criticism | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | The Birds (Rim Changbum, 1992) | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Empress Chung (Nelson Shin, 2005) | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper concerns of a question about how Korean cinema can heal the rupture from the politics of cold war and communicate across the border, breaking away from such! deep division and isolation. Film develops along with its audience. In this paper, I will focus on the audience-oriented criticism of North Korea’s international coproduction which can dismantle the state’s monopoly and communicate with a broader range of global audience. To investigate a quest for the postnational, I will first look into North Korea’s international coproduction ventures that show the cinematic conventions familiar to audiences who enjoy the post-division aesthetics of Korean films as entertainment. And then, I will analyse two North Korea’s coproduction works as the attempt to break down the national boundary; the first North Korean-Japanese coproduction film The Birds (Rim Changbum, 1992) and the first North and South Korean-American coproduction animation entitled Empress Chung (Nelson Shin, 2005). | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 高橋伸夫(訳) | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 名古屋大学大学院人文学研究科附属超域文化社会センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18999/juncture.13.70 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1884-4766 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : JunCture : 超域的日本文化研究 巻 13, p. 70-84, 発行日 2022-03-30 |